• Հայ
  • Eng
  • РУС
  • Az
Օրակարգում Հայաստան-ԵՄ նոր ռազմավարական օրակարգն է Օրակարգում Հայաստան-ԵՄ նոր ռազմավարական... 20:58
Վրաստանի պետական համալսարանները չեն ընդունի միջազգային ուսանողների. «Հարևաններ» Վրաստանի պետական համալսարանները չեն... 19:33
Օրը՝ 60 վայրկյանում | 05.12.2025 Օրը՝ 60 վայրկյանում | 05.12.2025 20:16
  • Հաղորդումներ
  • Աշխարհ
  • Առողջապահություն
  • Քաղաքականություն
  • Տնտեսություն
  • Հասարակություն
    • Ազգային անվտանգություն
  • Իրավունք
  • Հետաքննություն
  • Բանակ
    • Իրավիճակը սահմանին
  • Լեռնային Ղարաբաղ
  • Արտակարգ դրություն
  • Մարզեր
  • Հարձակում Լեռնային Ղարաբաղի վրա
  • Սփյուռք
  • Մշակույթ
  • Սպորտ
  • Տարածաշրջան
Վահե Գրիգորյանը՝ ՍԴ ճգնաժամի մասին
Իրավունք
12:1802 Նմբ, 2019

Վահե Գրիգորյանը՝ ՍԴ ճգնաժամի մասին

ՍԴ անդամ Վահե Գրիգորյանն իր ֆեյսբուքյան էջում գրել է.

«Նախաբան.

Հայաստանի Սահմանադրական դատարանում և դրա շուրջ ճգնաժամի առնչությամբ քննարկումները և մեկնաբանությունները վերջին չորս ամիսների ընթացքում, որքանով նկատելի է, ունեն հիմնականում խնդրի հատվածական ընդգրկում, և մինչ այսօր, ցավալիորեն, չկա այս հարցի համապարփակ նկարագրություն, որը կներառեր ՍԴ-ի շուրջ երկու տասնամյակի գործունեության վերլուծություն, ՍԴ-ի սահմանադրական առաքելության և  իշխանական առույթների գործադրման համեմատության, ՍԴ-ի կազմավորման և 2015 թ.-ի դեկտեմբերի 6-ի հանրաքվեով Սահմանադրության փոփոխությունների համապատասխանության և անհրաժեշտ այլ ասպեկտների վերլուծություն ու, համապատասխանաբար, լուծումների առաջարկ կամ, առնվազն, որևէ լուծման անհնարինության փաստարկում:

Փոխարենը, այս ընթացքում Հայաստանի սահմանադրական անվտանգության համար լրջագույն այս հարցի և դրա շուրջ մտահոգությունների լրջությունը կենցաղային մակարդակի հասցնելով նսեմացնելու և անձնական-կարիերիստական հակումներով, օրվա քաղաքական իշխանության կողմից դատական իշխանության նկատմամբ հրամայական վերահսկողության հաստատման, գեոքաղաքական սցենարների մաս լինելու կամ անձնական ամբիցիաներով պայմանավորելու պարզունակ փաստարկումների պակաս չի զգացվել: Սրանով իսկ նսեմացվել է հենց ՍԴ-ի դերակատարությունը Սահմանադրության գերակայության ապահովմամբ սահմանադրական առաքելության մեջ՝ ներկայացնելով այս մարմինը որպես միայն նման նկատառումների բերումով իրավաքաղաքական ուշադրության արժանի։

Այս շարքը փորձ է հնարավորինս ընդգրկուն ներկայացնել խնդիրը, և ներքո իմ բոլոր պնդումները բացվելու են յուրաքանչյուրի հիմքում ընկած իրավական հիմնավորումների և փաստարկումների շարադրանքով՝ հետագա հրապարակումներով: Այլ խոսքով, այսօրվա հրապարակումը ներածական բնույթ ունի և ամփոփ ներկայացնում է խնդրի կապակցությամբ իմ դիրքորոշման առանցքը, իսկ դրա շարունակությունը լինելու է այստեղ կատարված պնդումների բացվածքը:

Այս թեմայով հրապարակման անհրաժեշտությունը, բացի խնդրի կարևորությունից, նաև այն իրողությունն է, որ մեր Հանրապետության բարձր դատարանի՝ մասնավորապես, և  սահմանադրական արդարադատության՝ ընդհանրապես, ճգնաժամը յուրաքանչյուր քաղաքացու անհատապես և Հայաստանի ժողովրդին հավաքականորեն վերաբերող խնդիր է: Եվ որպես այդպիսին, խնդրի դրվածքի և  ճգնաժամի էության ձևախեղմանն ուղղված ձեռնածություններից զերծ մնալու վստահելի միջոցը խնդրի բաց և հրապարակային քննարկումն է: Ճգնաժամի բացակայության մասին գերակշռաբար հենց ՍԴ անդամներից կամ նրանց հետ խստորեն փոխկապակցված շրջանակներից եկող պնդումների ողջ էությունն այն է, որ ՍԴ-ն շարունակում է նիստեր հրավիրել և անցկացնել, որոնց միայն անհնարինությունն է, որ կարող էր վկայել ճգնաժամի մասին: Սա մի ֆորմալիստական մոտեցում է, որի նպատակը, բովանդակայինն ստվերում թողնելով, ձևական պատճառաբանություններով պատնեշվելն է:

Այս ներածական հրապարակմամբ քննարկվող հիմնական շեշտադրումները, թերևս, սրանք են.

- Հայաստանի Սահմանադրական դատարանի ճգնաժամի լուծման շարժիչ բանաձևը հակիրճ կարելի է ձևակերպել․ Ժողովրդավարությունը կայունությանը ստորադասելիս Հայաստանը չի կարող ունենալ ո՛չ կայունություն, ո՛չ՝ ժողովրդավարություն․

- Սահմանադրությունը Հայաստանի քաղաքացիների, իշխանության, քաղաքական ուժերի և քաղաքացիական հասարակության առանձնաշնորհն է, ուր օտարերկրյա կազմակերպությունների հարգանքի և ուշադրության արժանի կարծիքը միայն խորհրդատվական կշիռ կարող է ունենալ,

- Սահմանադրական դատարանի ներսում և դրա շուրջ ճգնաժամից դուրս գալու նախապայման է ՍԴ նախորդ ողջ ժամանակաշրջանի իրավաքաղաքական գնահատականը,

- Սահմանադրական դատարանի կազմի սահմանադրականության և ժողովրդավարական լեգիտիմության դեֆիցիտը խորը վիճահարույց է դարձնում Հայաստանում համապետական ընտրությունների և անմիջական ժողովրդավարության՝ հանրաքվեների միջոցով ժողովրդաիշխանության իրականացման հնարավորությունը, քանի որ կասկածահարույց է այդ գործերով վեճերը վերջնական լուծող ատյանը,

- Ճգնաժամի հանգուցալուծման տարբերակների շրջանակը կախված է լինելու ՍԴ անցյալի գործունեության գնահատականից։

ՍԴ ճգնաժամի էությունը.

ՍԴ ճգնաժամն ունի երկու ասպեկտ՝ ՍԴ ժողովրդավարական լեգիտիմության բացը և ՍԴ կազմի սահմանադրականության դեֆիցիտը:

ՍԴ կազմի սահմանադրականության մասին.

ՍԴ կազմի սահմանադրականության խնդրի հակիրճ նկարագրությունը շարադրել եմ 26/06/2019 թ.-ի նամակում: Մասնավորապես՝ դրա բովանդակությունն այն էր, որ ՍԴ անդամի և ՍԴ դատավորի կարգավիճակները նույնական չեն: Դրանց տարբերությունը պայմանավորված է թե՛ թեկնածուների նշանակման և ընտրության չափանիշների ու կարգի, թե՛ նրանց պաշտոնավարման ժամկետների և թե՛ պաշտպանվածության ծավալի տարբերությամբ:

Իսկ եթե Սահմանադրի նպատակն էր այդ կարգավիճակների նույնականացումը, ապա, հաշվի առնելով ՍԴ կազմի սահմանադրականության նկատմամբ որևէ ողջամիտ կասկածի բացառման բացարձակ անհրաժեշտությունը, նա հրամայաբար կարող էր նույնականացնել այս կարգավիճակները, ինչը տեղի չի ունեցել:

Միաժամանակ, Սահմանադրության 213 հոդվածը չի կարող մեկնաբանվել ՍԴ անդամի և ՍԴ դատավորի կարգավիճակների նույնականության իմաստով, քանի որ նման մեկնաբանությունը բաց է կամայականությունների համար: Այդպիսի օրինակ կարող է լինել ՍԴ ինքնավարության և անկախության երաշխիքների ոտնահարմամբ Սահմանադրության համապատասխան դրույթների ուժի մեջ մտնելուց օրեր առաջ Հայաստանում սահմանադրությունների կյանքի միջին ժամկետից բազմակի ավելի ժամկետով ՍԴ նախագահի կամ ՍԴ դատավորի պաշտոնավարման ժամկետից կրկնակի ավելի ՍԴ դատավորի նշանակումը: Սա տեսական կանխատեսում չէ, այլ անհերքելի փաստ:

ՍԴ ժողովրդավարական լեգիտիմության ճգնաժամը.

ՍԴ ժողովրդավարական լեգիտիմությունն է, որ կարող է միայն չափելի և գնահատելի իրողություն դարձնել հանրային վստահության աստիճանն այս ատյանի նկատմամբ։ ՍԴ-նը, ի տարբերություն ներկայացուցչական մարմինների և պաշտոնյաների, չի կարող ունենալ իր նկատմամբ վստահության քանակական չափման հնարավորություն, այլ բացառապես՝ որակական։

ՍԴ ժողովրդավարական լեգիտիմության տեստն ունի երկու բաղադրիչ. ՍԴ կազմավորման դեմոկրատականության և ՍԴ գործունեության ընթացքում ժողովրդավարության և դրա հիմքում ընկած արժեքների պաշտպանության ուղղությամբ գործունեության արդյունքը:

Առաջին բաղադրիչը պատասխանն է այն հարցի, թե արդյո՞ք ՍԴ-ն կազմավորվել է մի մարմնի կողմից, որն ունի Հայաստանի ժողովրդին ներկայացնելու լիազորություն:

Եվ երկրորդ բաղադրիչն այն հարցի պատասխանն է, թե՝ արդյո՞ք, ՍԴ գործունեությունն ուղղված է եղել ժողովրդավարության և  անհատական ազատությունների պաշտպանությանը: Հաշվի առնելով այս հարցի պատասխանի խիստ գնահատողական բնույթը՝ ես սա ավելի կնեղացնեի. արդյո՞ք, ՍԴ գործունեությունը չի հետապնդել հակաժողովրդավարական և հակաիրավական նպատակ:

Այս կապակցությամբ մի քանի հարցախմբեր վաղուց ունեն լուրջ ուսումնասիրության և գնահատականի կարիք, որոնց վերաբերյալ շարադրեմ կարծիքս: Մասնավորապես (չսահմանափակվելով միայն սրանցով)՝

1. Զինված լինելով ժողովրդավարության՝ ժողովրդի իշխանության իրականացման համար Սահմանադրության 2-րդ հոդվածով ամրագրված կարգի և Հայաստանում ժողովրդավարական ազատությունների պաշտպանության համար անհրաժեշտ պատկառելի գործիքակազմով՝ ՍԴ վերջին՝ առնվազն մեկուկես տասնամյակի գործունեությունը պատկերավոր նկարագրությամբ կարելի է բնութագրել որպես «ժողովրդավարության պահապանից ժողովրդավարության բանտապանի» դերակատարություն:

Այս բնութագրմամբ ես նկատի չունեմ միայն ընտրական վեճերի առնչությամբ քաղաքացիների ազատ ընտրության իրավունքի զանգվածային ոտնահարումների նկատմամբ հանդուրժողականությունը: Հայաստանում ժողովրդավարության՝ հավաքականորեն, և ազատ ընտրության իրավունքի՝ անհատապես, ձեւախեղման և այդ արժեքների պաշտպանության հարցում հանրային իշխանության մարմինների նկատմամբ անվստահության հիմքում իր կայուն դերն ունի ՍԴ կողմից ընտրախախտումների դեմ պայքարը կաթվածահար անող այնպիսի միջոցի ներմուծումը, ինչպիսինՀայաստանում ընտրողների ստորագրած ցուցակների փաստացի գաղտնիացումն է եղել: Այս միջոցը, առնվազն մոտ մեկուկես տասնամյակ, Հայաստանում եղել է ամենավտանգավոր ընտրախախտումների շարժիչ ուժը:

2003թ.-ից մինչեւ 2016թ.-ն ընտրողների ստորագրած ցուցակների փաստացի գաղտնիության ռեժիմը լրջագույն կասկածի տակ է դրել այս ժամանակահատվածում անցկացված բոլոր համապետական ընտրությունների արդյունքների հավաստիությունը, որը որևէ կերպ չի փարատվել այս հարցերով ՍԴ-ի կայացրած որոշումներով: Փաստացի, ընտրողների իրական մասնակցության նկատմամբ վերահսկողության բացակայության պայմաններում կամայական միջամտությունների առջև ընտրական համակարգի բաց լինելով, նման ընտրական համակարգի միջոցով ձևավորված պետական մարմինների կողմից էլ կատարվել են ՍԴ անդամների նշանակումները, որոնք էլ փոխադարձաբար ապահովել են նույն համակարգի շարունակականությունը՝ հակառակ ոչ իշխանական քաղաքական կուսակցությունների և քաղաքացիական հասարակության հնչեցրած շարունակական ահազանգերի:

Եվ, ի վերջո, այն պայմաններում, երբ իր իշխանության իրականացման հարցում ժողովրդի կամարտահայտությունն ապահովելու համար ընտրական վարչարարության մեխանիզմի (և դրա գագաթին ՍԴ մոդելի բարձրագույն դատարան ունենալով) գործարկման փոխարեն, շուրջ երեք տասնամյակի պատմություն ունեցող պետությունում քաղաքացիները փողոցներ պետք է դուրս գան և դրանք փակելու միջոցով իրենց ընտրությունը պարտադրեն՝ այն դեպքում, երբ ամեն առանձին վերցրած ընտրական վեճի շրջանակներում ՍԴ-ն ունեցել է իրավիճակի շեշտակի և անցնցում փոփոխության իրական հնարավորություն, սակայն դրանից չի օգտվել ուղիղ հակաժողովրդավարական նկատառումներով, ապա նման համակարգի գլխավոր օղակի դերակատարությունը հետևանքի իմաստով եղել է իր իրավազորության պատասխանատվության տիրույթում ժողովրդավարության կատարյալ ձախողումը:

Այս պնդումն անելով ես զերծ եմ այն մտայնությունից, որ ժողովրդավարության պաշտպանությունը միագիծ և միանվագ ջանք է պահանջում դրանում, բնականաբար, պետք է ներգրավված լինեին հանրային իշխանության մարմինների մի ընթարձակ շարք և այն արդյունավետորեն ապահովվել կարող էր միայն համատեղ գործունեության արդյունքում։ Այդուհանդերձ, իմ այս պնդումը վերաբերում է ոչ թե Հայաստանում ժողովրդավարության պաշտանությանն ուղղված համակարգային շղթայի բացակայության պայմաններում ՍԴ կրավորական դիրքին, այլ հակաժողովրդավարական միջոցներից ընտրական համակարգում ամենավտանգավորի գործարկման հարցում ՍԴ նախաձեռնողականությանը։

2. ՍԴ դերակատարությունը մարդու հիմնական իրավունքների և ազատությունների պաշտպանության հարցում մինչ 2018 թ.-ի ապրիլը եղել է ոչ ավելի, քան քաղաքական իշխանության կողմից «թույլատրելի» արդարադատության շրջանակում իրականացրած գործունեություն: Այս առնչությամբ պետք է նկատել, որ որոշ գործերով ՍԴ-ն արժեքավոր որոշումներ է կայացրել: Սակայն դրանք հնչեցնելով որպես ՍԴ գործունեության արդարացում՝ հակառակորեն նշանակում է, որ ՍԴ-ի հիմնական առաքելության տապալման մեղադրանքը մեղմելի է այլ՝ իրենց կշռով անհամեմատ նվազ կարեւորության գործերում հաջողությամբ։ Այս հարցին վերաբերող հատվածում ես չեմ կարող քննության առարկա դարձնել ՍԴ-ի կայացրած բոլոր որոշումները, սակայն, վերը կատարված իմ պնդման մասով ընթերցողի ուշադրությունը պետք է հրավիրեմ հենց այն գործերի վրա, որոնք իմ նշած ժամանակահատվածում ՍԴ գործունեության հաջողության կողմնակիցները մեջբերել են որպես մարդու իրավունքների ոլորտում «հաջողության պատմություններ»: Իրականությունը, սակայն, այն է, որ սրանք այս ոլորտում ՍԴ-ի ձախողման ամենաուղիղ ապացույցներն են, որոնց ես առանձին անդրադարձ կունենամ հաջորդ հրապարակումներում:

3. Նմանապես, ՍԴ-ն իր ակտիվ դերակատարությունն է ունեցել 2008 թ.-ի նախագահական ընտրությունների ընտրական եւ հետընտրական գործընթացներում մարդու իրավունքների զանգվածային խախտումների սանձազերծման՝ ընտրական վեճերի շուրջ բացարձակ կրավորական դեր որդեգրելով ընտրական խախտումներին համարժեք գնահատական չտալով էլ ավելի ամրապնդելով իր՝ Հայաստանի ժողովրդավարության այս ճգնաժամային իրավիճակում «ժողովրդավարության բանտապահի» հնազանդ կարգավիճակը:

4. Ափսոսանքով պետք է արձանագրեմ, որ ՍԴ-ն ի վիճակի չի եղել նաև իր՝ 2018-2019 թթ.-ի գործունեության ընթացքում կասեցնել նախկինում զարգացրած և 2018 թ.-ից հետո պահպանած իր առաքելությանը հակոտնյա իներցիան: Այս շրջանում կայացված մի քանի որոշում ոչ միայն անհիմն է եղել, այլև  արդարացիորեն խոր կասկածներ է հարուցել դրանց կայացման հարցում ՍԴ որոշ անդամների անկողմնակալության և քաղաքական ներգրավվածության վերաբերյալ:

5. Սահմանադրության գերակայության ապահովման շրջանակներում իր գլխավոր առաքելության՝ սահմանադրական արդարադատության միջոցով ժողովրդավարության պաշտպանության ձախողմամբ և այդ գործում մշտապես կրավորական դիրքով խուսափելով ակնկալող հարվածներից ՝ ՍԴ-ն ծանր հարվածի տակ է դրել նաև դատական իշխանության անկախությունը։ Դատական եռաստիճան համակարգը խորապես խոցելի է դարձրել քաղաքական իշխանության՝ երբեմն ակնհայտորեն տեսանելի միջամտությունների համար։ Սա անխուսափելիորեն բացասաբար է անդրադարձել դատական իշխանության հեղինակության վրա Հայաստանի հասարակության աչքում: Ավելին, իր կրավորական դիրքավորմամբ և օրվա քաղաքական իշխանության վերահսկողության ներքո գտնվող գործադիր և օրենսդիր իշխանություններին հակակշռի կարգավիճակի ձախողմամբ, դատական իշխանությունը միայնակ և անպաշտպան է մնացել քաղաքական խտացված հետաքրքրության գործերով գործադիր իշխանության միջամտությունների դիմաց, որն էլ և եղել է դատական իշխանության անկախության հիմնական խոցը:

6. Եվ վերջապես, 2015 թ.-ի սահմանադրական փոփոխությունների ընթացքում ՍԴ անդամների դերակատարությունը՝ Սահմանադրությամբ մի քանի հիմնական իրավունքների պաշտպանության ստանդարտների նվազեցման հարցերի նկատմամբ խոր լռությունը, ՍԴ նախագահին ՍԴ դատավորների կողմից ընտրելու՝ դատարանի անկախության կարևոր երաշխիքը վերացնելու նկատմամբ խոր լռությունը, ամբողջական է դարձնում ՍԴ անդամների կողմից Սահմանադրության գերակայության ապահովման իր սահմանադրական առաքելության ընկյալումը: Եվ, իհարկե, ՍԴ անկախության տրված կարևոր երաշխիքը խախտվեց նույնիսկ Սահմանադրության ՍԴ-ին վերաբերելի կանոնակարգումները դեռեւս ուժի մեջ չմտած:

Միով բանիվ, վերը թվարկված և մի շարք այլ գործառութային ձախողումներն սպառել են ՍԴ ժողովրդավարական լեգիտիմության նվազագույն պաշարները և պատճառ են հանդիսացել Հայաստանի հասարակության ու իշխանության թևերի շրջանում նկատմամբ շարունակաբար ձևավորված անվստահության աճին, որը լրջագույն մարտահրավեր է Հայաստանի սահմանադրական անվտանգությանը և իրավակարգին:

Ճգնաժամի լուծումն այլևս ունի նաև իրավական-փիլիսոփայական խորություն: Սա յուրօրինակ բախման կիզակետ է դարձել ավտոկրատական լեգալիզմի և սահմանադրական ժողովրդավարության միջև: Ավելին, մեր պետականաշինության այս հանգրվանում ճգնաժամը վերածվել է «կայունության» և ժողովրդավարության միջև անհրաժեշտաբար ընտրություն կատարելու հանգրվանի: Քանի որ այս ասպեկտը, ինչպես և՝ վերը թվարկված բոլոր այլ պնդումները, մտադիր եմ մոտ օրերս գրավոր քննարկման նյութ դարձնել, սահմանափակվեմ միայն հայտնի մտքի իմ մոտեցմամբ վերաշարադրումով. Ժողովրդավարությունը կայունությանը ստորադասող ազգը չի կարող ունենալ ո՛չ կայունություն, ո՛չ ժողովրդավարություն:

Այս ճգնաժամի լուծման հրամայականը Հայաստանում ժողովրդավարության պաշտպանության անհրաժեշտությունն է։ Այս ճգնաժամի շարունակականությունը, այսինքն՝ ժողովրդավարական լեգիտիմության կորստով հեղինակությունից զուրկ և իշխանության թեւերի ու հայաստանյան հանրության վստահությունը չվայելող և սահմանադրականության բացեր ունեցող ՍԴ ունենալը, իսկ ավելի ստույգ՝ բացասականորեն փաստված կենսագրություն ունեցող ՍԴ-ի փոխարեն ժողովրդավարության և հիմնական իրավունքների պաշտպանության ատյան չունենալը լրջագույն մարտահրավեր է հայկական մանուկ ժողովրդավարության համար:

2018թ.-ի դեկտեմբերի խորհրդարանական ընտրությունները նոր շունչ են Հայաստանի իրավական-քաղաքական կյանքի համար, իսկ ինձ համար՝ որպես ՍԴ դատավորի, իրական հեղափոխությունը հենց այս ընտրության ազատ և անվիճարկելի բնույթն էր։ Սակայն սա կարող է մնալ զուտ որպես ժողովրդավարության առկայծում, եթե չունենա պաշտպանության և շարունակականության ապահովման մեխանիզմներ, որոնց թվում և առաջնահերթությամբ՝ ընտրական վեճերի քննության սահմանադրականության և ժողովրդավարական լեգիտիմության չափանիշները բավարարող և իր հեղինակությամբ, մասնագիտական ձեռնհասությամբ և բարոյական որակներով օժտված (նախկին հակադեմոկրատական որևէ գործընթացից անմասն կենսագրությամբ) դատական կազմով ՍԴ:

Խորհրդանշորեն, սակայն առարկայորեն նկարագրված ՍԴ ճգնաժամի խնդիրը հանգում է հետևյալ հարցին. արդյո՞ք այս պահին Հայաստանի քաղաքացիներն ի զորու են ազատորեն իրականացնել իրենց ազատ ընտրությամբ Ազգային ժողով ձեւավորելու կամ հանրաքվեի միջոցով անմիջական ժողովրդավարության իրականացման իրենց հիմնական քաղաքական իրավունքները: Արդյո՞ք դա հնարավոր է առանց այդ լրջագույն եւ բարդ իրավական-քաղաքական գործընթացների արդյունքում վերջնական որոշում կայացնող դատական ատյանի նկատմամբ բավարար վստահության, որը պետք է իրական հիմքեր ունենա:

ՍԴ ճգնաժամի լուծումը, ժողովրդավարության պաշտպանության հրամայական լինելով հանդերձ, միջանցիկ հանգրվան է սահմանադրականության հաստատման ճանապարհին, որի հաջորդ փուլը, հաջորդաբար՝ գործադիր, օրենսդիր և դատական իշխանությունները ժողովրդին վերադարձնելուց հետո, Սահմանադրությունը ժողովրդի ազատ կամարտահայտմամբ օժտելը/հաստատելն է: Այլ խոսքով՝ այս թե հաջորդ իշխանությունն անհրաժեշտաբար կանգնելու է մեր Հանրապետության ամենաառանցքային քաղաքական և իրավական ակտի՝ Սահմանադրության վրայից դրա ընդունման հանրաքվեների ընթացքում ընտրախախտումների բերումով և Սահմանադրության փոփոխությունները նեղ քաղաքական և իշխանական շրջանակների մտահղացումների բերումով ժողովրդից օտարված լինելու մթնոլորտը վերացնելու անհրաժեշտության առջև՝ նոր Սահմանադրության ընդունման քննարկումների ծավալմամբ:

Ի դեպ՝ ոչ անհրաժեշտաբար Սահմանադրությունը փոփոխելու նպատակով, այլ՝ Հայաստանի քաղաքացիների՝ ազատ ընտրության երաշխիքների պահպանմամբ Սահմանադրության որևէ տարբերակի, ներառյալ և գործող, ընդունելու միջոցով։ Պետության պարտականությունն է ընթացակարգային արդարության ապահովումը նախագծման, քննարկումների և հանրաքվեի ընթացքում՝ ապահովելով նաև համապատասխան մասնագիտական ներուժի ներգրավումը համապետական մասշտաբով և այդ գործընթացին քաղաքական-կուսակցական խտրականության բացառումը: Եվ, պատասխանելու կարիք ունեցող հաջորդ հարցը համապատասխանաբար այն է, թե, արդյո՞ք, այս ՍԴ-ն ի վիճակի է սահմանադրական փոփոխությունների այդ բարդ ընթացքում ապահովել որևէ փոփոխության նախագծի՝ Սահմանադրության անփոփոխ դրույթների և մարդու հիմնական ազատությունների և իրավունքների համապատասխանության անկողմնակալ և բովանդակալից քննությունը։

ՍԴ խնդրի կարգավորման մեջ մասնակիորեն ներգրավված են նաև միջազգային կազմակերպություններ: Նրանց՝ հայկական ժողովրդավարության պատմության ընթացքին մասնակցությունը նույնպես կարևոր քննարկման հարց է և չի կարող դուրս մնալ ՍԴ ճգնաժամի շուրջ ծավալվող քննարկումների շրջանակից:

Այս խնդիրը վերաբերելի է հիմնականում «Ժողովրդավարություն իրավունքի միջոցով» եվրոպական հանձնաժողովին (Վենետիկի հանձնաժողովին), որին անդրադառնալով կմանրամասնեմ միջկառավարական հեղինակավոր փորձագիտական այս հարթակի՝ առկա խնդրի վերաբերյալ հրապարակած հայտարարությունները և այս կազմակեպության անունն ու հեղինակությունը չարաշահելու միջոցով կուսակցական-քաղաքական դիրքորոշումներ ներկայացնելու՝ արդեն շուրջ մեկուկես տասնամյակ ձևավորված պրակտիկան: Միջազգային բարձրակարգ և հեղինակավոր փորձագետներից բաղկացած այս մարմնի մանդատի առանցքն իրավական բարդ խնդիրների վերաբերյալ կառավարությունների պահանջների հիման վրա խորհրդատվական եզրակացությունների տրամադրումն է: Սակայն, մինչ այս հարցի մանրամասն անդրադարձը, պետք է նկատեմ, որ անցած 3 տասնամյակը մեր լավագույն և դաժան ուսուցիչն է եղել այն հարցում, որ հայկական ժողովրդավարությունը ընկերներ չունի և չի ունենալու:

Վենետիկի հանձնաժողովի փորձագետների նկատմամբ իմ հարգանքով և այս մարմնի ժողովրդավարության ու իրավունքի գերակայության ուղղությամբ աշխարհում ունեցած անուրանալի ներդրման ճամաչմամբ հանդերձ, ես՝ Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրական դատարանի դատավորս, ապավինելով հայկական ժողովրդավարության մոտ 15-ամյա պատմությունից քաղած խիստ ուսանելի դասերին, համոզված եմ, որ Հայաստանի նորամանուկ ժողովրդավարությանը պատուհասած արհավիրքի կրկնության դեպքում՝ «Վենետիկյան նավերը հայոց լեռները չեն բարձրանալու»:

Հայկական ժողովրդավարությունը բացառապես մեր՝ Հայաստանի քաղաքացիների, իշխանության, քաղաքական ուժերի և քաղաքացիական հասարակության խնամքի և լուծումների կարիքն է զգում:

Լուծումներ.

Մինչ լուծումներից յուրաքանչյուրի մասով մանրամասներին (առանձին հրապարակումներով) անդրադառնալը, պետք է նկատել, որ ՍԴ նախորդ ողջ ժամանակաշրջանի իրավաքաղաքական գնահատականն է այն հիմքը, որին ապավինելու է ցանկացած լուծում կամ դրա տարատեսակը: ՍԴ-ի անցյալը գնահատականի արժանացնելը, Հայաստանի ներկա պատմական հանգրվանում ժողովրդավարական լեգիտիմության ամենամեծ պաշարն ունեցող ատյանի՝ Հանրապետության Ազգային ժողովի կողմից, թելադրված է Հայաստանի Սահմանադրության գերակայության ապահովման ապագա ատյանի ձևավորման հարցում հանրային լայն ներգրավվածության և տեղեկացվածության անհրաժեշտությամբ։ Այդ գնահատականն ուրվագծելու է այդ ատյանի այն կարմիր գծերը, որոնք հատելու դեպքում որևէ դատավոր չի կարող պաշտպանություն հայցել, և, միաժամանակ, մատնանշելու է այն պատասխանատվության շրջանակը ու դրա անխուսափելի բնույթը, որն ընկած է ՍԴ դատավորների ուսերին:

Այս խնդրի լուծումների շրջանակը մեծապես պայմանավորված է ՍԴ անցյալում գործունեության, դրա կազմի սահմանադրականության և ապագայում հայկական ժողովրդավարության ու մարդու իրավունքների պաշտպանության հարցերում ունեցած հավաքական մոտեցումից:

Լուծումների շրջանակն, ըստ այդմ, ինչպես նշել եմ 26/06/2019թ.-ի նամակում, տեսականորեն սկսվում է եղած կազմի սահմանադրականության անվերապահ ճանաչմամբ և ժողովրդավարական լեգիտիմության հարցում պատասխանատվությունը հավասարապես կրելուց։ Այս լուծումն, այնուամենայնիվ, ստվեր թողնելու է ՍԴ վրա, եթե նույնիսկ քաղաքական ուժերի կողմից ընդունելի լինի։

Իսկ հնարավոր լուծումների շրջանակն ավարտվում է դատարանակազմական մարմինների կողմից դատավորների թափուր տեղերի (այս պահին թվով՝ 7) համար թեկնածուների առաջադրմամբ և ընտրությամբ: Այս լուծումը, բնականաբար, հնարավոր է սահմանադրական կոնսենսուսով։

Լուծումների այս միջակայքը ենթադրում է նաև Սահմանադրության փոփոխությունների միջոցով նոր դատավորների ընտրությունը կամ ՍԴ անդամների և դատավորների կարգավիճակների հավասարեցումը բոլոր ասպեկտներով՝ ներառյալ պաշտոնավարման ժամկետների և դատավորի երդման պարտականության նախատեսմամբ:

Հաջորդիվ՝ ՍԴ կողմից ընտրական իրավունքի պաշտպանության և ընտրական վեճերի միջոցով ժողովրդավարության վիճակի նկատմամբ ունեցած ազդեցության մասին»,- գրել է Վահե Գրիգորյանը։

Դիտումների քանակ90
facebook icon twitter icon

Այս Թեմայով

  • ՍԴ ճգնաժամը լուծվելու է. ԱԺ փոխնախագահ 16:0322 Հոկ, 2019 ՍԴ ճգնաժամը լուծվելու է. ԱԺ փոխնախագահ Իրավունք
  • ՍԴ ճգնաժամը լուծելու քաղաքակիրթ ուղիներ կան. Բադասյան 18:2021 Հոկ, 2019 ՍԴ ճգնաժամը լուծելու քաղաքակիրթ ուղիներ կան. Բադասյան
  • Վահե Գրիգորյանի նամակը հրապարակվել է 17:1429 Հնս, 2019 Վահե Գրիգորյանի նամակը հրապարակվել է Հասարակություն
Հիմա եթերում
Լրահոս
  • Մոտ 90 առցանց բողոք՝ «Սպառողի օգնական» թվային հարթակում 01:0006 Դեկ, 2025
  • Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև խաղաղության գործընթացները մեծ հեռանկարներ են ստեղծում. Կոշտա 00:3706 Դեկ, 2025
  • Կեղծ հաշիվ՝ տեղեկատվական անվտանգության փորձագետի անունով. թիրախում նաև բարձրաստիճան պաշտոնյաներ են 00:1406 Դեկ, 2025
  • Դեսպան Նարեկ Մկրտչյանն ու Ջեյմս Կարաֆանոյը քննարկել են Heritage հիմնադրամի հետ համատեղ ծրագրերի հնարավորությունները 23:5405 Դեկ, 2025
  • Արարատ Միրզոյանը միջազգային գործընկերների հետ քննարկել է ՀՀ-Ադրբեջան խաղաղության գործընթացը 23:4105 Դեկ, 2025
  • Լորդ Վերնոն Քոքերը պաշտոնապես բացել է Հայաստանում Միացյալ Թագավորության առաջին մշտական Պաշտպանության բաժինը 23:2205 Դեկ, 2025
  • Կարտոֆիլի ամբողջ բերքն իրացվում է ներքին շուկայում. Վարդենիկում ամփոփում են արդյունքները 23:0005 Դեկ, 2025
  • Ամփոփվեց «Դարձի՛ր կամավոր» ծրագրի 2-րդ փուլը․ մասնակցության հայտ էր ներկայացրել ավելի քան 520 կամավոր 22:5405 Դեկ, 2025
  • Ռազմարդյունաբերության զարգացման մեր քաղաքականության արդյունավետությունը կարելի է օբյեկտիվորեն գնահատել ըստ վճարած հարկերի․ նախարար 22:4705 Դեկ, 2025
  • Ալեքսեյ Սանդիկովը Սանկտ Պետերբուրգ կգործուղվի 22:2505 Դեկ, 2025
  • Նոր նշանակում՝ Նիկոլ Փաշինյանի որոշմամբ 22:1105 Դեկ, 2025
  • Հարցազրույց Լիլիթ Մինասյանի հետ 22:0305 Դեկ, 2025
  • Ռազմավարությունը հետևողական լինելն է. վարչապետը՝ հաշմանդամություն ունեցողների խնդիրների մասին 21:5205 Դեկ, 2025
  • Հայկական բրենդիի ռեբրենդինգից մինչև խաղողի այգիների ռեեստր․ հայ-մոլդովական համագործակցությունը խորանում է 21:2805 Դեկ, 2025
  • Հերքում «Իմ քայլը» հիմնադրամի նվիրատուների և գործունեության վերաբերյալ տարածվող կեղծ լուրերին 21:2105 Դեկ, 2025
  • Հաղթող ճանաչված կապալառու ընկերությունները ՀՀ ողջ տարածքում կիրականացնեն պատվիրակված շինամոնտաժային աշխատանքներն ընդհանուր 7 լոտով և 28 բրիգադներով․ ՀԷՑ 21:0605 Դեկ, 2025
  • Հրդեհի ահազանգ Մյասնիկյան պողոտայում 21:0205 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 21:00 | Ադրբեջանն ակնկալում է Հայաստանի հետ վերջնական խաղաղության հասնել 2026-ին. Ամիրբեկով 21:0005 Դեկ, 2025
  • Դեկտեմբեր 5-ը՝ 60 երկվայրկեանի մէջ. արևմտահայերէն լուրեր 20:5505 Դեկ, 2025
  • ԱՄՆ-ն նոր հարված է հասցրել թմրավաճառներին 20:4205 Դեկ, 2025
  • Ստամոքսի քաղցկեղ. գաստրոսկոպիայի կարևորությունը 20:3505 Դեկ, 2025
  • Վարդան Ղուկասյանի փեսայի և որդու նկատմամբ հանրային քրեական հետապնդում է հարուցվել 20:2905 Դեկ, 2025
  • Շվեդիան կդադարեցնի օգնությունը մի քանի երկրին՝ Ուկրաինա գումար ուղարկելու համար 20:2205 Դեկ, 2025
  • Օրը՝ 60 վայրկյանում | 05.12.2025 20:1605 Դեկ, 2025
  • ՀՀ ԶՈՒ-ում անցկացվել է սերժանտական համակարգի զինծառայողների երդման հանդիսավոր արարողություն 20:1105 Դեկ, 2025
  • Ուկրաինայի զինված ուժերի անօդաչու թռչող սարքերը հարձակվել են Թեմրյուկի, Սիզրանի և Գրոզնու վրա 20:0805 Դեկ, 2025
  • Արևմտահայերէն լուրեր. Դեկտեմբեր 5. 2025 20:0005 Դեկ, 2025
  • Պատմական որոշում. Եվրամիություն-Ռուսաստան գազային պատերազմն ավարտվեց ռուսական կողմի պարտությամբ 19:5405 Դեկ, 2025
  • Տրվել է «Կասկադ» համալիրի անավարտ հատվածի վերակառուցման ծրագրի մեկնարկը 19:4805 Դեկ, 2025
  • Վրաստանի վարչապետը հույս ունի, որ ԱՄՆ-ն կփոխի իր վերաբերմունքը երկրի նկատմամբ 19:4205 Դեկ, 2025
  • Հովիկ Աղազարյանի գործը դատարանում է. պատգամավորին առավելագույնը 12 տարվա ազատազրկում է սպառնում 19:3605 Դեկ, 2025
  • ՀՀ նախագահը ապահովագրական ընկերությունների հետ քննարկել է առողջության համընդհանուր ապահովագրության ներդրման ընթացքը 19:3005 Դեկ, 2025
  • Արայիկ Հարությունյանը Ֆրանսիայի Եվրոպական քաղաքական համայնքի հարցերի հանձնակատարի հետ քննարկել է Հայաստանում կայանալիք գագաթնաժողովի նախապատրաստության ընթացքը 19:2405 Դեկ, 2025
  • Մեզ համար կարևոր առաջնահերթություններից է ամերիկյան կապիտալի, բրենդների ներկայացվածության ընդլայնումը Հայաստանում. Պապոյան 19:1605 Դեկ, 2025
  • 3 անշարժ գույք, 11 մլն դրամ. ՀՀ վարչապետի աշխատակազմի ղեկավար Արայիկ Հարությունյանի հայտարարագիրը 19:0905 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 19:00 | Մայր Աթոռի դիվանատանը թմրամիջոց է իրացվել. մանրամասներ Արշակ արքեպիսկոպոսի գործով 19:0005 Դեկ, 2025
  • Փայտի վառարանից անցում արևային պանելի. առաջարկ պետությանը 18:5905 Դեկ, 2025
  • «Կասկադ» նոր համալիրը կպահպանի հուշարձանի ոճային տրամաբանությունը. Ժան-Միշել Վիլմոտ 18:5105 Դեկ, 2025
  • Քննարկվել են ՀՀ և Վրաստանի միջև էներգետիկ և էլեկտրահամակարգերի ոլորտներում համագործակցության հարցեր 18:4105 Դեկ, 2025
  • ՔԿ-ն` Արշակ արքեպիսկոպոս Խաչատրյանի գործով քննության մասին 18:2705 Դեկ, 2025
  • Դատախազը դատարան է հանձնել Զորականում անչափահասին առևանգած և նրա նկատմամբ խուլիգանություն կատարած մեղադրյալների վերաբերյալ քրեական վարույթի նյութերը 18:1805 Դեկ, 2025
  • Արարատի քրեական ոստիկանները հայտնաբերել են մեկ կիլոգրամից ավելի չոր զանգված և կանեփի ճյուղեր 18:1505 Դեկ, 2025
  • Ադրբեջանն ավարտել է Նախիջևանի երկաթուղու վերակառուցման նախագծային աշխատանքները 18:0605 Դեկ, 2025
  • NYT-ն Պենտագոնի դեմ դիմել է դատարան՝ ԶԼՄ-ների համար սահմանափակումների պատճառով 17:5905 Դեկ, 2025
  • Ճառագայթային, քիմիական և կենսաբանական վտանգների արձագանքման ոլորտում համագործակցությունը կընդլայնվի․ ՆԳ նախարարի տեղակալներն ընդունել են ԱՄՆ պատվիրակությանը 17:5105 Դեկ, 2025
  • Երանի՜ խաղաղարարներին. Հռոմի պապի եռօրյա այցը Լիբանան 17:4405 Դեկ, 2025
  • Քննարկվել են ՀՀ-ի և Վրաստանի միջև տնտեսական ոլորտում փոխգործակցության ընդլայնման հարցեր 17:3405 Դեկ, 2025
  • Վարչապետի գլխավորությամբ տեղի է ունեցել Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հարցերով զբաղվող ազգային հանձնաժողովի նիստը 17:2505 Դեկ, 2025
  • ՀՀ-ն վերադիրքավորվել է կոնֆլիկտայինից գործակցայինի. ՍԾՏՀ վեհաժողովն ու ՀՀ-Ադրբեջան հարաբերությունը 17:2105 Դեկ, 2025
  • Միրզոյանն ու ԵԱՀԿ գլխավոր քարտուղարը քննարկել են կազմակերպության գործունեության հարցեր 17:1405 Դեկ, 2025
  • 2024-ի սեպտեմբերից ՀՀ-ում կարմրուկի տեղական դեպքեր չեն գրանցվել. ՀՎԿԱԿ 17:0805 Դեկ, 2025
  • Զարեհ Սինանյանը Կալիֆոռնիայում քննարկել է Հայաստան–սփյուռք համագործակցության և համայնքային զարգացման հարցեր 17:0105 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 17:00 | Մոսկվան զրկվեց տրիլիոնավոր դոլարներից, իսկ ԵՄ-ն էներգետիկ անկախություն ստացավ 17:0005 Դեկ, 2025
  • Թվային աշխարհը ձևափոխել է մեր առօրյան՝ բերելով նոր մարտահրավերներ և նոր հնարավորություններ. Գեղամ Գևորգյան 16:5405 Դեկ, 2025
  • Սուր շնչառական վարակներն ակտիվ փուլում են. ԱՆ 16:4805 Դեկ, 2025
  • Իսրայելը կմասնակցի Եվրատեսիլ 2026-ին, մինչդեռ մի քանի երկիր՝ ոչ 16:4205 Դեկ, 2025
  • ԵԱՍՄ հիմնարկի պատասխանատուն կտուգանվի աղբ այրելու համար. ԲԸՏՄ 16:3405 Դեկ, 2025
  • «Իմ քայլը» հիմնադրամի «Հաջողակից՝ սկսնակին» ծրագրի «Երիտասարդի երազանք» նախագծի շահառուները 16:2805 Դեկ, 2025
  • Հայաստանը միացել է մաթեմատիկայի և բնական գիտությունների միջազգային ուսումնասիրության TIMSS 2027 հետազոտությանը 16:2205 Դեկ, 2025
  • Մարզպետը ՀՀ նախագահին է ներկայացրել Սյունիքի սոցիալ-տնտեսական ծրագրերն ու Սպանդարյան ջրանցքի վերանորոգումը 16:2005 Դեկ, 2025
  • Փաշինյան–Քոքեր հանդիպմանը քննարկվել են Հայաստան–ՄԹ ռազմավարական գործընկերությունը և տարածաշրջանային խաղաղության հարցերը 16:1605 Դեկ, 2025
  • Մերցը դեմ է ԱՄՆ-ին ՌԴ-ի սառեցված ակտիվների փոխանցմանը 15:5705 Դեկ, 2025
  • Արարատ Միրզոյանը և Մարիա Թելալյանը քննարկել են ԺՀՄԻԳ-ի հետ փոխգործակցության հիմնական ուղղությունները 15:4605 Դեկ, 2025
  • ՆԳՆ օպերատիվ կառավարման կենտրոնում ներկայացվել են ԱԹՍ-ների հնարավորությունները 15:4505 Դեկ, 2025
  • Գեղանուշ գյուղում կարի արհեստանոց է բացվել 15:3105 Դեկ, 2025
  • Առաջիկա օրերին ջերմաստիճանը կնվազի 2-4 աստիճանով 15:2205 Դեկ, 2025
  • Հայաստանը ընտրվել է Զինված ընդհարման դեպքում մշակութային արժեքների պաշտպանության կոմիտեի փոխնախագահ 15:1205 Դեկ, 2025
  • Ամենագնացներ՝ «Խոսրովի անտառ» պետական արգելոցին 15:0205 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 15:00 | Ոչ բոլորն էին կողմ, որոշակի բանավեճ եղավ. Թունյանը՝ ՍԾՏՀ ԽՎ-ի հայտարարության մասին 15:0005 Դեկ, 2025
  • Դատախազությունը միջնորդագիր է ուղարկել «Սևան» ազգային պարկին՝ ՍԴ նախկին գլխավոր քարտուղարի ընտանիքին պատկանող հողամասի պայմանագիրը լուծելու պահանջի մասին 14:5205 Դեկ, 2025
  • Կարեն Անդրեասյանը կգործուղվի Լոնդոն՝ մասնակցելուTRIPP նախագծի միջպետական պայմանագրային փաթեթի մշակման աշխատանքներին 14:4305 Դեկ, 2025
  • ԱՍՀ նախարարի տեղակալը հանդիպել է Աշխատանքի միջազգային կազմակերպության ներկայացուցիչների հետ 14:3205 Դեկ, 2025
  • Էդգար Շաթիրյանը ընտրվել է Սահմանադրական դատարանի փոխնախագահ 14:1505 Դեկ, 2025
  • Մեր նպատակն է ստեղծել ժամանակակից պահանջներին համապատասխանող նոր երկաթուղային ցանց. Արիֆ Աղաև 14:0105 Դեկ, 2025
  • Ռուսաստանի և ԱՄՆ-ի միջև շփումները կշարունակվեն. Ուշակով 13:4605 Դեկ, 2025
  • Կայացել է ԱՊՀ անդամ պետությունների հումանիտար համագործակցության միջպետական հիմնադրամի ամփոփիչ նիստը 13:3305 Դեկ, 2025
  • Վրաստանի պետական համալսարանները չեն ընդունի միջազգային ուսանողների. Միկանաձե 13:1905 Դեկ, 2025
  • Ավարտվում է Եղիպատրուշից դեպի «Մայլեռ» տանող 3 կմ ավտոճանապարհի կառուցման աշխատանքը 13:0905 Դեկ, 2025
  • ՆԳՆ կրթահամալիրում մեկնարկել է ապագա պարեկային ծառայողների ամփոփիչ պետական ատեստավորումը 13:0205 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 13:00 | ԵՄ գործակցության հարցերից մինչև տարածաշրջանային զարգացումներ. Միրզոյանի հանդիպումները Ավստրիայում 13:0005 Դեկ, 2025
  • Արմավիրի մարզում կատարված հանցագործությունը բացահայտվել է․ 1 անձ ձերբակալվել է 12:5605 Դեկ, 2025
  • Պապիկյանն ու Վերնոն Քոքերը քննարկել են պաշտպանության ոլորտում Հայաստան-ՄԹ համագործակցության հարցեր 12:5005 Դեկ, 2025
  • Պուտինի այցը պատմական նշանակություն ունի. Մոդի 12:4005 Դեկ, 2025
  • Մեկնարկել է «Հայաստան» համահայկական հիմնադրամի 2025 դրամահավաք-արշավը` Սպանդարյանի ջրանցքի վերակառուցման համար 12:2705 Դեկ, 2025
  • ՆԱՏՕ-ն Հյուսիսային Եվրոպայի պաշտպանության շտաբը տեղափոխելու է Միացյալ Նահանգներ 12:0105 Դեկ, 2025
  • Արշակ արքեպիսկոպոս Խաչատրյանը երկու ամսով կալանավորվել է 11:5105 Դեկ, 2025
  • ՄԹ պաշտպանության հարցերով պետնախարար Վերնոն Քոքերն այցելել է Հայոց ցեղասպանության հուշահամալիր 11:4105 Դեկ, 2025
  • Դեկտեմբերի 5-ը Կամավորների միջազգային օրն է 11:3505 Դեկ, 2025
  • ՄԹ պաշտպանության հարցերով պետնախարարը Երևանում է՝ բացելու Հայաստանից առաջին մշտական Պաշտպանության բաժինը 11:2505 Դեկ, 2025
  • ՄՍՇՊՀ-ն ընդլայնում է համագործակցությունը Եգիպտոսի մրցակցային մարմնի հետ․ ստորագրվել է փոխըմբռնման հուշագիր 11:2405 Դեկ, 2025
  • ՀՀ ԱԳ փոխնախարարը և Իտալիայի ԱԳՆ պետքարտուղարը քննարվել են համագործակցության ընդլայնման հարցեր 11:1005 Դեկ, 2025
  • Միրզոյանն ու Ալբանիայի ԱԳ նախարարը քննարկել են երկու երկրի միջև համագործակցության զարգացման հարցեր 11:0305 Դեկ, 2025
  • Վիեննայում քննարկվել են Հայաստան–Շվեդիա համագործակցության զարգացումները և տարածաշրջանային խաղաղության օրակարգը 10:5305 Դեկ, 2025
  • Քրեական ոստիկանները անօրինական միգրացիա կազմակերպելու դեպք են բացահայտել 10:4505 Դեկ, 2025
  • Հավաքագրվել են 603 կմ երկարությամբ ճանապարհների ծածկի վիճակի տեխնիկական տվյալները 10:3805 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 10:00 | ՀՀ ԱԳ նախարարը միջազգային գործընկերների հետ հանդիպումներ է ունեցել | 05.12.2025 10:0005 Դեկ, 2025
  • Բատիկայի դասընթաց տեղահանված կանանց համար 09:4705 Դեկ, 2025
  • ՀՀ սեփականության իրավունքն է վերականգնվել Երևանում գտնվող՝ 0.006 հա մակերեսով հողամասի նկատմամբ 09:3205 Դեկ, 2025
  • Վարչապետն այս կիրակի Գյումրու Սուրբ Յոթ վերք եկեղեցում կմասնակցի սուրբ և անմահ պատարագի 09:2805 Դեկ, 2025
  • Ժամը 9:00-ի դրությամբ հանրապետությունում առանց տեղումների եղանակ է 09:2205 Դեկ, 2025

Հեղինակային բոլոր իրավունքները պաշտպանված են

© 2025 1lurer.am

[email protected]։ Երևան, Նորք 0011, Գ․ Հովսեփյան փող., 26 շենք

+374 10 650015