• Հայ
  • Eng
  • РУС
  • Az
Բաց հարթակ․ Կրտիճ Ներսիսյանը խնդիր ունի նաև եկեղեցու ներսում. Ղազարյան Բաց հարթակ․ Կրտիճ Ներսիսյանը... 21:03
Ինչո՞ւ են ՔԿՀ-ներում մահվան դեպքերն աճել | Աննա Դանիելյանի հարցազրույցը Ծովինար Թադևոսյանի հետ Ինչո՞ւ են ՔԿՀ-ներում մահվան... 19:44
Կենտրոնական Ասիան Եվրոպային կապող ամենաանվտանգ երթուղին անցնում է Ադրբեջանով. «Հարևաններ» Կենտրոնական Ասիան Եվրոպային կապող... 19:37
  • Հաղորդումներ
  • Աշխարհ
  • Առողջապահություն
  • Քաղաքականություն
  • Տնտեսություն
  • Հասարակություն
    • Ազգային անվտանգություն
  • Իրավունք
  • Հետաքննություն
  • Բանակ
    • Իրավիճակը սահմանին
  • Լեռնային Ղարաբաղ
  • Արտակարգ դրություն
  • Մարզեր
  • Հարձակում Լեռնային Ղարաբաղի վրա
  • Սփյուռք
  • Մշակույթ
  • Սպորտ
  • Տարածաշրջան
«Միջանցքի» տրամաբանությունը, որը ենթադրում է որոշակի սուվերենության սահմանափակումներ, մեզ համար անընդունելի է. Միրզոյան
Քաղաքականություն
19:2314 Ապր, 2025

«Միջանցքի» տրամաբանությունը, որը ենթադրում է որոշակի սուվերենության սահմանափակումներ, մեզ համար անընդունելի է. Միրզոյան

Անթալիայի դիվանագիտական ֆորումի շրջանակներում ՀՀ ԱԳ նախարար Արարատ Միրզոյանը հարցազրույց է տվել թուրքական NTV հեռուստաընկերությանը։ 

Հարց. Ես խոսելու եմ այն խաղաղության համաձայնագրի մասին, որի շուրջ երկու կողմերն արդեն համաձայնության են եկել։ Սակայն նախ կցանկանայի անդրադառնալ այն պանելային քննարկմանը, որն արդեն կայացել է Ադրբեջանի արտաքին գործերի նախարարի հետ։

Մենք հասկանում ենք, որ երկու կողմերն էլ փորձել են ներկայացնել իրենց դիրքորոշումները։ Իսկ Դուք ինչպե՞ս կգնահատեք այդ քննարկումը։ Այն որոշ չափով լարված էր, թե՞ պարզապես կողմերը ներկայացրին իրենց տեսակետները։ Ի՞նչ կասեք այդ մասին։

Արարատ Միրզոյան. Կասեմ, որ դա կառուցողական քննարկում էր։ Գիտեք՝ մենք բազմաթիվ հնարավորություններ ենք ունեցել իմ գործընկերոջ՝ պարոն Բայրամովի հետ մտքերի փոխանակման՝ ինչպես փակ դռների հետևում, բանակցությունների ընթացքում, այնպես էլ բաց հրապարակային քննարկումներում։ Սա ևս մեկ հնարավորություն էր կարծիքների փոխանակման համար։

Իհարկե, ընկալումների տարբերություններ կան, և ամենայն հավանականությամբ հիմա մենք այդ մասին ևս մի փոքր կխոսենք։ Սակայն միևնույն ժամանակ դա հնարավորություն է՝ փորձելու մոտեցնել դիրքորոշումները։ Այս առումով ցանկացած քննարկում միշտ օգտակար է։

Հարց. Այո, դա, անշուշտ, ամենաճիշտ մոտեցումն է։ Կցանկանայի անդրադառնալ խաղաղության համաձայնագրին։ Ինչպես հայտնի է, երկու կողմերն արդեն համաձայնեցրել են փաստաթուղթը։ Ձեր կարծիքով, հաշվի առնելով կողմերի ներկայիս դիրքորոշումները, ե՞րբ կարող է այդ ստորագրումը տեղի ունենալ։

Արարատ Միրզոյան. Իրապես, նախևառաջ հարկ է արժևորել այն, ինչ արդեն իսկ տեղի է ունեցել։ Սա աննախադեպ, պատմական իրադարձություն է: Հայաստանը և Ադրբեջանը համաձայնեցրել են Հայաստան-Ադրբեջան խաղաղության պայմանագրի նախագծի տեքստը։ Տեքստ, որով Հայաստանը և Ադրբեջանը փոխադարձաբար ճանաչել են միմյանց տարածքային ամբողջականությունն այն սահմաններում, որոնք գոյություն ունեին որպես խորհրդային սոցիալիստական հանրապետություններ Խորհրդային Միության փլուզման պահին։

Կողմերը համաձայնել են չմիջամտել միմյանց ներքին գործերին, ինչպես նաև համաձայնության են եկել մի շարք այլ կարևոր դրույթների շուրջ։ Բացի այդ, վերոնշյալ փաստաթղթի վավերացման և ուժի մեջ մտնելու դեպքում նախատեսվում է ստեղծել երկկողմ հանձնաժողով, որը կվերահսկի պայմանագրի իրականացումը և կծառայի որպես հարթակ տեղում առաջացող ցանկացած թյուրըմբռնման կամ կոնկրետ իրավիճակների լուծման համար։ Այս ամենը, իրապես, պատմական իրադարձություն է։ Այժմ մենք կարծում ենք, որ հնարավոր է անմիջապես սկսել խորհրդակցությունները՝ պայմանագրի ստորագրման վայրը, ժամանակը և հստակ ամսաթիվը որոշելու նպատակով։

Հարց. Հնարավո՞ր է, որ պայմանագրի ստորագրումը տեղի ունենա երրորդ երկրում։ Ինչպե՞ս կգնահատեք այդ հարցը, և ի՞նչ կարծիք ունեք այդ հնարավորության վերաբերյալ։

Արարատ Միրզոյան. Դա կարող է լինել Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանին, կարող է լինել որևէ երրորդ երկրում, որը ընդունելի կլինի թե՛ Երևանի, թե՛ Բաքվի համար։ Այս ամենը կարող է քննարկման առարկա դառնալ։ Սակայն պետք է արձանագրել, որ տեքստի շուրջ համաձայնության գալու փաստի հրապարակումից անմիջապես հետո ադրբեջանական կողմը հանդես եկավ մի շարք նախապայմաններով, որոնք վերաբերում էին, մասնավորապես, Մինսկի խմբին և Սահմանադրությանը։ Կարող են լինել նաև այլ մտքեր, ինչքան որ հասկանում եմ։

Հարց. Այդ մասին նշեց նաև պարոն Բայրամովը քննարկման ընթացքում։

Արարատ Միրզոյան. Մեր մոտեցումը հետևյալն է. մենք կարող ենք սկսել գործընթացը՝ դնելով մեկ աղյուս, ապա ևս մեկը, և մի որոշ ժամանակ անց կարող ենք տեսնել, որ միասին կառուցել ենք, օրինակ, մի ամուր կամուրջ։ Կամ կարող ենք նստել և սպասել ևս մի քանի հարյուր տարի՝ փորձելով հասկանալ՝ արդյո՞ք նախկին մոտեցումներն այլևս կիրառելի չեն, արդյո՞ք հակամարտությունն իսկապես ավարտված է, թե՞ դեռևս առկա են խոչընդոտներ։ Սակայն մեր դիրքորոշումն այն է, որ անհրաժեշտ է կենտրոնանալ հարցի կառուցողական կողմի վրա, կենտրոնանալ հնարավորությունների, ապագայի վրա, այլ ոչ թե շարունակ խորանալ անցյալում և տեսնել միայն խոչընդոտներ։

Անդրադառնալով ադրբեջանական կողմի կողմից հնչեցված որոշ գաղափարների,՝ մասնավորապես Մինսկի խմբի թեմային՝ ցանկանում եմ նշել, որ մեր դիրքորոշումը հստակ հայտնի է։ Եթե մենք ընդունում ենք, որ հակամարտությունն ավարտված է և այդ փաստը հաստատված է խաղաղության պայմանագրով, ապա այդ դեպքում ո՛չ Մինսկի խումբը, ո՛չ էլ նրա ենթակա կառույցներն այլևս նպատակահարմարություն չեն ունենում։ Հենց այդ տրամաբանությամբ մենք առաջարկել ենք ստորագրել երկու փաստաթուղթ միևնույն օրը՝ խաղաղության պայմանագիրը, ինչպես նաև ԵԱՀԿ-ին կամ նրա անդամ պետություններին ուղղված համատեղ դիմումը, որով կսկսվի Մինսկի խմբի լուծարման գործընթացը։

Հարց. Իսկ այդ համատեքստում, ի՞նչ կասեք Եվրոպական միության առաքելության մասին։

Արարատ Միրզոյան. Ներկայումս մենք ունենք Եվրոպական միության քաղաքացիական առաքելություն, որը մշտադիտարկում է իրականացնում Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանին: Առաքելության մանդատը, ինչպես նաև նրա վերջնական նպատակը, կայունության և խաղաղության ամրապնդումն է Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև: Եթե ստորագրվի խաղաղության համաձայնագիր, եթե մենք շարունակենք սահմանազատման գործընթացը և այս ամենի արդյունքում հասնենք կայունության, ապա սահմանամերձ շրջաններում բնակվող մարդիկ, թե՛ Հայաստանի, թե՛ Ադրբեջանի կողմից, կզգան անվտանգություն և կկարողանան ապահով կազմակերպել իրենց առօրյա կյանքը, ապա մշտադիտարկման առաքելության անհրաժեշտություն նույնպես չի լինի: Այսպիսով, այն խնդիրները, որոնք Դուք նշեցիք կամ մեր ադրբեջանցի գործընկերները նշել են, լուծելու ամենակարճ և արդյունավետ ուղին խաղաղության համաձայնագրի ստորագրումն ու վավերացումն է: 

Հարց. Ադրբեջանի արտաքին գործերի նախարարը հիշատակեց Հայաստանի Սահմանադրությունը, և, ինչպես դուք նշեցիք, այն դիտարկում եք որպես նախապայման: Ադրբեջանն ակնկալում է, որ անհրաժեշտ է փոփոխություն կատարել, և Դուք նաև նշել եք քննարկման ընթացքում, որ ձեր Սահմանադրությունում փոփոխման պնդում չկա։ Բայց Սահմանադրությունը հղում է կատարում Անկախության հռչակագրին: Այն, ինչ Դուք ասում եք, ունի մեծ արժեք։ Բայց դա նաև իրավական խնդիր է, հետևաբար ինչպե՞ս է այն ավարտվելու։ Ի՞նչ կասեք այս առնչությամբ։

Արարատ Միրզոյան. Եթե խոսքը վերաբերում է Սահմանադրությանն, ապա պետք է հստակ ընդգծել, որ մեր Սահմանադրության մեջ որևէ տարածքային հավակնություն Ադրբեջանի տարածքային ամբողջականության նկատմամբ գոյություն չունի։ Սահմանադրության նախաբանում առկա է հղում Անկախության հռչակագրին, որտեղ նշվում է, որ Սահմանադրությունը հիմնված է այդ հռչակագրի վրա՝ մի շարք նպատակների և արժեքների համատեքստում։ Այնուհետև ներկայացվում են Սահմանադրության հիմնական դրույթները։ Ադրբեջանական կողմը կարծում է, որ Անկախության հռչակագրում կա պահանջ։

Ինչպես արդեն նշել եմ, և այժմ չեմ ցանկանում խորանալ մանրամասների մեջ, սակայն սա հեշտությամբ կարող է ապացուցվել իրավաբանների կողմից, քանի որ բոլոր համապատասխան փաստաթղթերը բաց և հասանելի են։  Միաժամանակ, մենք ինքներս լուրջ մտահոգություններ ունենք այն հարցում, որ հենց Ադրբեջանի Սահմանադրության մեջ առկա են տարածքային պահանջներ։ Եվ ես պատրաստ եմ բացատրել՝ ինչու։ Իրենց Սահմանադրության մեջ նրանք հղում են կատարում իրենց Անկախության հռչակագրին, որում նշում են, որ այս Ադրբեջանի Հանրապետությունն Առաջին հանրապետության իրավահաջորդն է, որը գոյություն է ունեցել մինչև Խորհրդային Միությունը: Այսպիսով, Ադրբեջանի Առաջին հանրապետությունն իր ինքնիշխանությունը հայտարարել է շատ ավելի լայն տարածքների նկատմամբ, քան ժամանակակից Ադրբեջանի միջազգայնորեն ճանաչված սահմաններն են։ Այդ տարածքների ավելի քան 60 տոկոսը կազմում է Հայաստանի Հանրապետության ինքնիշխան և միջազգայնորեն ճանաչված տարածքը։ Սա, բնականաբար, խնդիր է։ Եթե մենք խորանանք Սահմանադրության մեջ, ապա սա անշուշտ խնդիր է: Սակայն առաջարկվող խաղաղության պայմանագրում, որի ստորագրմանը մենք պատրաստ ենք, արդեն իսկ ներառված է այդ խնդրի լուծման մեխանիզմը։ Նախ, ինչպես արդեն ասել եմ, կողմերը ճանաչում են միմյանց տարածքային ամբողջականությունը՝ ըստ այն սահմանների, որոնք ես արդեն նշել եմ։ Եվ սա այն ձևակերպումն է, որն ընդունելի է երկու կողմերի համար, քանի որ հակառակ դեպքում պարզապես հնարավոր չէր լինի համաձայնության գալ տեքստի շուրջ։ Այսպիսով, վավերացման գործընթացի ընթացքում, ստորագրելուց հետո, այս փաստաթուղթը պետք է գնա և ստանա դրական եզրակացություն մեր Սահմանադրական դատարանից:

Հարց. Դուք վստա՞հ եք դրանում:

Արարատ Միրզոյան. Իհարկե, եթե Սահմանադրական դատարանը եզրակացնի, որ առաջարկվող խաղաղության պայմանագիրը` ներառյալ կողմերի տարածքային ամբողջականության ճանաչումը՝ հենց այդ կոնկրետ ընկալմամբ և սահմաններով, համապատասխանում է Սահմանադրությանը, ապա կարելի է ասել, որ խնդիրը լուծված է, և այն լիարժեքորեն հասցեագրված է։ Իսկ եթե, տեսականորեն, Սահմանադրական դատարանը հայտարարի, որ պայմանագիրը չի համապատասխանում Սահմանադրությանը, ապա դա արդեն կլինի այլ իրավիճակ։ Այդ դեպքում, բնականաբար, կողմերը կրկին կվերադառնան բանակցությունների սեղան՝ գնահատելու հետագա քայլերը։ 

Բայց կրկնում եմ, սա բացառապես տեսական սցենար է, քանի որ անցյալ սեպտեմբերին մենք ունեցանք մեկ այլ հնարավորություն՝ հասկանալու Սահմանադրական դատարանի մոտեցումը: Եթե հիշում եք, Հայաստանի և Ադրբեջանի սահմանազատման համատեղ հանձնաժողովները ստորագրեցին իրենց առաջին միջազգային փաստաթուղթը՝ հանձնաժողովների կանոնակարգը։ Այս փաստաթղթում հստակ նշվում է, որ սահմանազատումը պետք է իրականացվի Ալմա-Աթայի հռչակագրի հիման վրա՝ այն նույն սկզբունքի համաձայն, որի մասին խոսեցի՝ կողմերի միջև գոյություն ունեցած վարչական սահմանները Խորհրդային Միության փլուզումից հետո վերածվեցին միջազգայնորեն ճանաչված պետական սահմանների։ Նշված կանոնակարգը ներկայացվել է Սահմանադրական դատարան, և դատարանը տվել է դրական եզրակացություն՝ արձանագրելով, որ այդ փաստաթղթի բովանդակությունն ամբողջությամբ համապատասխանում է Սահմանադրությանը։ Այսինքն, մենք գործ ունենք նույն տրամաբանության, նույն սկզբունքի կիրառման հետ։ Ուստի, քիչ հավանական է, որ միևնույն հարցի վերաբերյալ Սահմանադրական դատարանն ընդամենը մի քանի ամիս անց արտահայտի հակադիր դիրքորոշում։ Սակայն, կրկին նշեմ՝ տեսական հնարավորություն միշտ գոյություն ունի։

Եվ վերջապես, անկախ այն հանգամանքից, թե որ տեսանկյունից ենք նայում իրավիճակին, խաղաղության պայմանագրի ստորագրումն ու վավերացումը մնում են խնդիրը լուծելու ամենակարճ և արդյունավետ ուղին։

Հարց. Լավ, կտեսնենք, թե ինչպես կզարգանան իրադարձությունները։ Մինչ անցնելը Թուրքիա-Հայաստան հարաբերությունների թեմային, խնդրում եմ ասելիքս որևէ կերպ վիրավորական չընդունեք, գիտեմ, որ «Զանգեզուրի անցուղի» եզրույթը Հայաստանում պաշտոնապես չի կիրառվում։ Այնուամենայնիվ, թուրքական հասարակությունն ու մեդիան ծանոթ են այս ձևակերպմանը, և հենց այդ պատճառով եմ օգտագործում «Զանգեզուրի անցուղու» եզրույթը։ Թուրքիան ուշադիր հետևում է, թե երբ կարող է այդ երթուղին բացվել։ Ինչպիսի՞ն է Ձեր տեսակետը այս հարցի վերաբերյալ։ Կարծում եք՝ հնարավոր է՞, որ դա իրականություն դառնա մոտ ապագայում։

Արարատ Միրզոյան. Դե, նախ և առաջ, ցանկանում եմ ընդգծել, որ մենք սկզբունքորեն որևէ խնդիր չենք տեսնում տրանսպորտային հաղորդակցության, երթուղիների կամ ենթակառուցվածքների բացման հարցում։

Հարց. Ես նկատի ունեի ձևակերպումը, որի մասին խոսում էի՝ «Զանգեզուր»։

Արարատ Միրզոյան. Խնդիրը կապված է ոչ թե բովանդակության, այլ ձևակերպման հետ։ Ամբողջ աշխարհը խոսում է նոր տրանսպորտային և տարանցիկ միջանցքների մասին, և մենք լիովին համամիտ ենք այս տրամաբանության հետ։ Ավելին, մենք գիտակցում ենք, որ ենթակառուցվածքների ապաշրջափակման պարագայում Հայաստանը լինելու է առաջին շահառուներից մեկը։ Մեր մտահոգությունն այն է, որ ադրբեջանական կողմի մոտեցման մեջ որոշ նշաններ կան, որոնք կարող են ընկալվել որպես արտատարածքային վերահսկողության բաղադրիչներ։ Այդպիսի «միջանցքի» տրամաբանությունը, որը ենթադրում է որոշակի սուվերենության սահմանափակումներ, մեզ համար անընդունելի է։ Օրինակ, ես կարծում եմ՝ սա կարող է հետաքրքիր լինել նաև թուրքական հասարակության համար. մենք առաջարկել ենք Ադրբեջանի Հանրապետությանը բացել երկկողմ երկաթուղային ենթակառուցվածքները։ Այսինքն, այնպես անել, որ երկու կողմերը կարողանան լիարժեք օգտագործել միմյանց երկաթուղային ցանցերը։

Այն հատվածում, որը կապում է Ադրբեջանի հիմնական տարածքը Նախիջևանի Հանրապետության հետ՝ հնարավորինս կարճ երթուղով, մենք առաջարկել ենք կիրառել ժամանակակից մեխանիզմներ։ Օրինակ, առաջարկել ենք կիրառել էլեկտրոնային սկանավորման համակարգեր՝ ֆիզիկական ստուգումները նվազագույնի հասցնելու նպատակով։ Առաջարկել ենք ներմուծել էլեկտրոնային հայտարարագրում, ինչը կթույլատրի արագացնել բեռների հոսքը։ Բացի այդ, մենք առաջարկել ենք կիրառել ապահովագրության և վերաապահովագրության մեխանիզմներ՝ անցման անվտանգությունն ապահովելու նպատակով։ Մեր ըմբռնումն այն էր, որ ադրբեջանական կողմի նախնական արձագանքը դրական էր։ Սակայն այժմ մենք նկատում ենք որոշակի անորոշություն։ Ինչու՞։ Դժվար է ասել, որովհետև, մեր կարծիքով, այս առաջարկի մերժման համար չկա հստակ ռացիոնալ բացատրություն։ Մենք պատրաստ ենք անհապաղ գործարկել այս նախաձեռնությունը՝ սկսելով առաջին փուլում բեռների երկաթուղային փոխադրումով։ Եթե այս փուլը հաջողությամբ իրականացվի, ապա կարելի է անցնել ուղևորափոխադրմանը և հաղորդակցության այլ ձևերին։

Մենք նաև համոզված ենք, որ հաղորդակցության ապաշրջափակման այս գործընթացը կտանի դեպի տարածաշրջանային փոխկապվածության ամբողջական վերականգնում, այդ թվում՝ երկաթուղային կապի վերագործարկում Հայաստանի և Թուրքիայի միջև։ Եվ մենք անկեղծորեն շահագրգռված ենք այդ հարցում։ Վերջապես, մեր տեսանկյունից, այս նախագիծն ունի լոգիստիկ պատկերն արմատապես փոխելու ներուժ՝ առնվազն տարածաշրջանային մակարդակով։

Ես չեմ տեսնում որևէ բացասական ազդեցություն ներգրավված կողմերից որևէ մեկի համար:

Հարց. Լավ, կտեսնենք, թե երբ և ինչպես այդ հարցը կլուծվի, սակայն կցանկանայի անդրադառնալ Թուրքիայի և Հայաստանի հարաբերություններին։ 2021 թվականին երկու երկրները հատուկ ներկայացուցիչներ նշանակեցին՝ նպատակ ունենալով առաջ մղել երկկողմ հարաբերությունների կարգավորման գործընթացը։ Նրանք աշխատում են արդեն շուրջ չորս տարի։ Այս ընթացքում իրականացվել են մի շարք դրական քայլեր։ Եթե չեմ սխալվում, առաջին համաձայնությունը վերաբերում էր բեռնափոխադրումների իրականացմանը։ Երկրորդ քայլը վերաբերում էր Հայաստանի և Թուրքիայի միջև սահմանի բացմանը՝ երրորդ երկրների քաղաքացիների համար։ Սակայն, ըստ էության, մենք էական առաջընթաց չենք տեսնում։ Արդյո՞ք իրոք այդպես է, թե՞ Դուք այլ ընկալում ունեք։ Ինչպե՞ս եք գնահատում հարաբերությունների կարգավորման գործընթացը։

Արարատ Միրզոյան. Այո, Դուք ճիշտ եք, հատուկ ներկայացուցիչներ են նշանակվել՝ Սերդար Քըլըչը Թուրքիայի կողմից և Ռուբեն Ռուբինյանը Հայաստանի կողմից։ Զուգահեռաբար, գործընթացում ներգրավված են նաև երկու երկրների արտաքին քաղաքական գերատեսչությունները։ Այսօր երեկոյան նախատեսված է իմ հերթական հանդիպումը Թուրքիայի արտաքին գործերի նախարար Հաքան Ֆիդանի հետ։ Սա մեր առաջին հանդիպումը չէ, ինչը վկայում է, որ գոյություն ունի բավականին ակտիվ հայ-թուրքական երկխոսություն։ Ընդ որում, այդ երկխոսությունը չի սահմանափակվում միայն երկու նախարարների կամ հատուկ ներկայացուցիչների մակարդակով։ Գործընթացում աստիճանաբար ներգրավվում են նաև այլ համապատասխան կառույցներ։ Տարբեր կառույցների միջև արդեն իսկ իրականացվում են հանդիպումներ։

Դուք նշեցիք նաև բեռնափոխադրումների մասին։ Կցանկանայի հավելել, որ համատեղ կերպով ուսումնասիրվել է Մարգարա–Ալիջան ցամաքային անցակետի ենթակառուցվածքը։ Նմանատիպ ուսումնասիրություն կատարվել է նաև Գյումրի–Կարս երկաթուղու ուղղությամբ։ Մի քանի օր առաջ մեր համապատասխան մարմինների ներկայացուցիչները քննարկել են Անիի կամրջի վերակառուցման համատեղ նախագիծը։ Կան նաև մի շարք այլ նախաձեռնություններ։ Այս ամենը վկայում է, որ գործընթացը, թեև դանդաղ, բայց շարժվում է առաջ։

Հարց. Ինչպե՞ս կգնահատեք ենթակառուցվածքների վերականգնման գործընթացի ընթացքը։

Արարատ Միրզոյան. Հայկական կողմը գնահատել է Մարգարա անցակետի ենթակառուցվածքների ներկայիս վիճակը և արդեն իսկ ավարտին է հասցրել իր հատվածի վերակառուցումը։ Այս հանգամանքը հատուկ եմ նշում՝ ընդգծելու համար, որ գործընթացը շարժվում է առաջ, և մենք շարունակում ենք պահպանել կայուն ու ինտենսիվ երկխոսություն մեր թուրք գործընկերների հետ։ Միևնույն ժամանակ, պետք է արձանագրենք, որ գործընթացի վերջնական նպատակները՝ հարաբերությունների լիարժեք կարգավորումը, դիվանագիտական հարաբերությունների հաստատումը և սահմանի բացումը, այս փուլում դեռ չեն իրագործվել։ Եվ սա, անշուշտ, որոշակիորեն կապված է հայ-ադրբեջանական կարգավորման գործընթացի հետ։ Մեր համոզմունքն է, որ եթե հաջողություն գրանցվի հայ-թուրքական ուղղությամբ և իրականացվի սահմանի բացումը, դա կարող է դրական ազդակ դառնալ նաև հայ-ադրբեջանական կարգավորման գործընթացի համար։

Հարց. Դա կարևոր դիտարկում էր, քանի որ Ձեր խոսքից անմիջապես հետո մտածեցի, որ Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև խաղաղության համաձայնագրի ստորագրումը կարող է դրական ազդեցություն ունենալ հայ-թուրքական գործընթացի կարգավորման վրա։ Սակայն Դուք նշում եք՝ հակառակ տարբերակը ևս հնարավոր է։

Արարատ Միրզոյան. Ընդհանուր առմամբ՝ այո։ Սակայն ես կարծում եմ, որ երկու ուղղություններով էլ գրանցվող ցանկացած առաջընթաց կարող է դրական ազդակ լինել մյուս գործընթացի համար։

Հարց. Լա՞վ, իսկ արդյոք կարևոր է, թե ո՞ր ուղղությունն է առաջինը շարժվում առաջ:

Արարատ Միրզոյան. Դա կարևո՞ր է։

Հարց. Ես Ձեզ եմ հարցնում։

Արարատ Միրզոյան. Գիտեք՝ այս պահին մենք իսկապես ունենք շոշափելի հնարավորություն։ Սա, ըստ էության, քաղաքական առաջնորդության խնդիր է։ Հարցն այն է, թե ինչ ապագա ենք մենք պատկերացնում ու առաջարկում մեր հասարակություններին, մեր պետություններին և ընդհանրապես՝ մեր տարածաշրջանին։ Մենք կարող ենք լինել լավ հարևաններ։ Կարող ենք զարգացնել փոխշահավետ առևտուրը, նախաձեռնել ու իրագործել համատեղ էներգետիկ նախագծեր։ Աշխարհն այսօր նոր էներգետիկ կապեր է որոնում, և մեր տարածաշրջանն ունի այդ ներուժը։ Ավելին, եթե նայենք տարածաշրջանային քաղաքական գործընթացներին՝ մասնավորապես Մերձավոր Արևելքում, ապա տեսնում ենք, որ մեր դիրքորոշումները հաճախ բավական մոտ են միմյանց։ Այսինքն՝ համագործակցությունը կարող է և պետք է դուրս գա միայն սահմանային առևտրի շրջանակներից։ Ունենք հնարավորություն։ Կկարողանա՞նք արդյոք օգտվել այդ հնարավորությունից՝ սա է հարցը։ Մենք կարծում ենք, որ Հայաստանի կողմից արվում են հնարավորինս կառուցողական քայլեր այս գործընթացում։

Հարց. Վերջին հարցս վերաբերում է ոչ միայն տարածաշրջանին, այլև ամբողջ աշխարհին։ Ռուսաստանը լուրջ խնդիրներ ունի Արևմուտքի հետ, Արևմուտքն էլ՝ Ռուսաստանի։ Ուկրաինայի պատերազմը դեռևս շարունակվում է, և դժվար է կանխատեսել դրա ելքը, իսկ Տրանսատլանտյան միասնությունը, Թրամփի վարչակազմից հետո, կարծես թե ենթարկվում է որոշ ճնշումների։ Այս համատեքստում՝ ինչպե՞ս եք գնահատում գլոբալ հակամարտությունների այս պատկերը։

Արարատ Միրզոյան. Կարճ ասած՝ դուք բավականին ճշգրիտ նկարագրեցիք իրավիճակը։ Աշխարհն այսօր բախվում է լուրջ անորոշությունների և ցնցումների։ Մենք գտնվում ենք մի խաչմերուկում, որտեղ միևնույն ժամանակ առկա են և՛ գլոբալ կայունացման հնարավորություններ, և՛ հակամարտությունների խորացման ու երկարաձգման վտանգներ։ Կարծում եմ՝ ներկայումս աշխարհում գրեթե ոչ ոք վստահությամբ չի կարող կանխատեսել զարգացումների ուղղությունը։ 

Եվ եթե վերադառնում ենք մեր տարածաշրջան, հարցը ձևակերպվում է հետևյալ կերպ՝ մենք նպաստում ենք այդ գլոբալ անկայունությանը, թե՞ ձգտում ենք դառնալ կայունության կղզի։ Սա իսկապես մեր իսկ որոշելիքն է։ Մենք կարող ենք ընտրություն կատարել։ Մենք համոզված ենք, որ այսօր կա եզակի հնարավորություն՝ ապագան կառուցելու համար։ Այն ապագան, որը հիմնված է ներկա պահին ընդունվող համարձակ ու խելամիտ որոշումների վրա։ Կարող ենք ձևավորել ավելի ապահով, ավելի կանխատեսելի ու բարեկեցիկ միջավայր մեր քաղաքացիների և գալիք սերունդների համար։ Բայց կա նաև այլ ճանապարհ՝ շարունակել առաջնորդվել հին մոտեցումներով՝ թշնամանք, հակամարտություն, փոխադարձ անհանդուրժողականություն։ Դա, անկեղծ ասած, երբեմն հեշտ է թվում՝ քան ապագա կառուցելը։ Չէ՞ որ հեշտ է անվերջ թվարկել պատճառներ՝ թե ինչու չի ստացվում հաստատել հարևանություն։ Դուք կարող եք մատնանշել տասը պատճառ, ես կարող եմ ավելացնել ևս տասնհինգը, մեր ադրբեջանցի գործընկերները՝ ևս քսան։ Եվ բոլոր պատճառները կարող են իրենց տրամաբանությունն ունենալ։ Բայց եթե ցանկությունն այն է, որ թշնամությունը շարունակվի, ապա դա անելն ամենահեշտն է։ 

Հարց. Երբ համեմատում եք ներկան անցյալի հետ, արդյո՞ք հիմա է ճիշտ ժամանակը՝ խաղաղություն հաստատելու, Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև համաձայնագիր ստորագրելու, ինչպես նաև Թուրքիայի և Հայաստանի միջև հարաբերությունների կարգավորման համար։ Այսօր ավելի հե՞շտ է։

Արարատ Միրզոյան. Կփորձեմ պատասխանել մի փոքր այլ կերպ, եթե դեմ չեք։ Չեմ կարող պնդել, որ հենց հիմա է «ճիշտ» ժամանակը։ Հնարավոր է՝ նման կատարյալ պահ երբեք էլ չլինի։ Բայց վստահությամբ կարող եմ ասել, և կարծում եմ, որ իմ թուրք և ադրբեջանցի գործընկերները ևս կհաստատեն դա, երբեք այսքան մոտ չենք եղել միմյանց։ Միգուցե ժամանակը հարմար չէ, միգուցե երբեք էլ չի լինի, բայց եթե անկեղծ գնահատենք՝ որտեղ ենք հիմա, ապա կարող ենք ասել, որ երբեք չենք եղել այսքան մոտ խաղաղությանը և կայունությանը։

Հարց. Շատ շնորհակալ եմ, պարո՛ն նախարար, Ձեր մեկնաբանությունների համար։

Արարատ Միրզոյան. Ես եմ շնորհակալ:

Դիտումների քանակ472
facebook icon twitter icon
Հիմա եթերում
Լրահոս
  • Վեդու ջրամբարի կառուցումը գրեթե ավարտված է․ դոնոր կազմակերպությունը և Ջրային կոմիտեն համատեղ այց են կատարել 17:2410 Դեկ, 2025
  • Հնդկաստանը ցանկանում է տեսնել Հայաստանն ուժեղ, իսկ տարածաշրջանը՝ խաղաղ. դեսպան Սինհա 17:1510 Դեկ, 2025
  • Սարավան - «Զանգեր» կոչվող ավտոճանապարհին մառախուղ է 17:0610 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 17:00 | Վարչապետը պարզաբանել է, թե ինչպես է պատկերացնում ՀԱԵ-ի նորոգման 1-ին կետը |10.12.2025 17:0010 Դեկ, 2025
  • Առողջության համընդհանուր ապահովագրության ներդրմանն ընդառաջ Անահիտ Ավանեսյանը շարունակում է հանդիպումները 16:5710 Դեկ, 2025
  • Ստորագրվել է գիտահետազոտական կարողությունների զարգացման հուշագիր. ԲԸՏՄ 16:4510 Դեկ, 2025
  • Հայտնի են ֆուտբոլի Հայաստանի Մ-17 հավաքականի մրցակիցները Եվրոպայի առաջնության B լիգայի որակավորման 2-րդ փուլում 16:3310 Դեկ, 2025
  • Վարչապետն այցելել է ԳԴՀ-ում ՀՀ դեսպանություն 16:1710 Դեկ, 2025
  • ՀՀ-Գերմանիա հարաբերություններն այլևս ռազմավարական են 16:0710 Դեկ, 2025
  • Բոլոր հակամարտություններում կողմերը չեն վստահում միմյանց, բայց մենք աշխատում ենք այդ ուղղությամբ. Գրիգորյան 15:5510 Դեկ, 2025
  • Պաղեստինի ԱԳ պետնախարարի հետ քննարկվել են շրջակա միջավայրի պահպանության ոլորտում համագործակցության հեռանկարները 15:5110 Դեկ, 2025
  • Երևանը հերքում է Բաքվի պնդումները, թե ՀՀ-ԵՄ ռազմավարական գործընկերության օրակարգը հակասում է խաղաղ գործընթացին 15:4710 Դեկ, 2025
  • Գենդերային բռնության կանխարգելումը Հայաստանում. ի՞նչ է արվել 15:3810 Դեկ, 2025
  • 1997 թվականից ի վեր առաջին անգամ դեմոկրատ թեկնածուն հաղթել է Մայամիի քաղաքապետի ընտրությունում. NBC News 15:2610 Դեկ, 2025
  • Զելենսկին հայտարարել է պատերազմի ժամանակ ընտրություններ անցկացնելու պատրաստակամության մասին 15:2210 Դեկ, 2025
  • Դդմաշեն գյուղի մոտ մեքենան գլորվել է ձորը. կա զոհ 15:1810 Դեկ, 2025
  • Կաթողիկոսական տեղապահի առաջնային գործը պետք է լինի ՀԱԵ նոր կանոնագրքի ընդունման պրոցեսի կազմակերպումը. Փաշինյան 15:1710 Դեկ, 2025
  • Հայաստանը կընդունի ՈՒԵՖԱ Եվրոպայի Մ-17 առաջնության 10-րդ խմբի հանդիպումները 15:0810 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 15:00 | Ներդրումներ և նոր տնտեսական հեռանկարներ․ վարչապետի հանդիպումները Բեռլինում 15:0010 Դեկ, 2025
  • Դեկտեմբերի 11-14-ն Արարատյան և Շիրակի դաշտի ցածրադիր հատվածներում առավոտյան ժամերին սպասվում է մառախուղ 14:5910 Դեկ, 2025
  • Անվտանգության երաշխավորման դեպքում պատրաստ ենք ընտրությունների. Զելենսկի 14:5210 Դեկ, 2025
  • Սյունիքի մարզի Խոտ - Որոտան ճանապարհի կառուցումն ավարտվել է. Խուդաթյան 14:4210 Դեկ, 2025
  • Մեկ օրում հայտնաբերվել են 12 հետախուզվող, 1 անհայտ կորած. ՆԳՆ 14:3310 Դեկ, 2025
  • Քննարկում՝ Մարդու իրավուքների պաշտպանության միջազգային օրվա առթիվ. մասնակցել է նաև ՀՀ օմբուդսմենը 14:2310 Դեկ, 2025
  • Ուկրաինան չի վաճառում իր տարածքն ու ինքնիշխանությունը. Անդրեյ Մելնիկ 14:1210 Դեկ, 2025
  • Դրական լուծման միտում ես տեսնում եմ. Ալեն Սիմոնյանը՝ Բաքվում պահվող անձանց վերադարձի հարցի մասին 14:0410 Դեկ, 2025
  • 2026-ին Հայաստանը դատախազ կգործուղի Եվրաջասթ. Աննա Վարդապետյանը կլոր սեղան-քննարկման է մասնակցել 13:5710 Դեկ, 2025
  • Բոլոր տեսակի ապրանքների ապրանքաշրջանառություն պետք է լինի. Ալեն Սիմոնյանը՝ Բաքվի հետ առևտրի մասին 13:5010 Դեկ, 2025
  • Ալեն Սիմոնյանը չի բացառում Հայաստանի պատվիրակության մասնակցությունը Բաքվում «3+3» ձևաչափով հնարավոր հանդիպմանը 13:4310 Դեկ, 2025
  • Ոմանք ասում են՝ վարչապետը և Կառավարությունը գործում են ընդդեմ ՀԱԵ-ի. դա անհնար է, որովհետև ես ՀԱԵ-ի հետևորդ եմ. Փաշինյանը՝ Գերմանիայում 13:3910 Դեկ, 2025
  • Կոչ ենք անում հոգևոր մեր եղբայրներին չտրվել սադրանքների․ վարչապետի հետ հանդիպած եպիսկոպոսները հայտարարություն են տարածել 13:3210 Դեկ, 2025
  • Մոտ ապագայում մենք ինչ-որ մի մաս ևս կսահմանազատենք. Ալեն Սիմոնյան 13:2810 Դեկ, 2025
  • Նման առաջարկ դեռ չի եղել. Ալեն Սիմոնյանը՝ ՀՀ և Ադրբեջանի խորհրդարանականների շփումների հնարավորության մասին 13:2310 Դեկ, 2025
  • Հաստատվել է հունվարին 12-րդ դասարանի սովորողների պետական ավարտական քննությունների ժամանակացույցը 13:1810 Դեկ, 2025
  • Ժամկետից խոսելն անշնորհակալ գործ է․ ՀՀ ԱԺ նախագահը՝ խաղաղության պայմանագրի ստորագրման մասին 13:1310 Դեկ, 2025
  • Պետական մարմինների ներկայացուցիչները կառուցողական են՝ ընդունելու մարդու իրավունքների պաշտպանության ոլորտին առնչվող մեր քննադատությունները. ՄԻՊ 13:0410 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 13:00 | Հունիսին ընտրություններ են ՀՀ-ում, ՌԴ-ն փորձում է ապակայունացնել իրավիճակը. Մերց 13:0010 Դեկ, 2025
  • Մեր ռազմավարությունն է չկրկնել նույն պատմությունը կրկին ու կրկին, այլ փորձել ստեղծել ամբողջովին նորը. Փաշինյան 12:5710 Դեկ, 2025
  • Այսօր օրենքի գերակայությունը Հայաստանի կառավարության բարեփոխումների ծավալուն օրակարգի հիմք է. ՀՀ նախագահ 12:4810 Դեկ, 2025
  • Ունենք մեկ ընդհանուր նպատակ՝ դարձնել Հայաստանը երկիր, որտեղ մարդու իրավունքները ամբողջությամբ պաշտպանված կլինեն. ՀՀ ԱԺ նախագահ 12:4010 Դեկ, 2025
  • ՀԱՄԱՍ-ը հայտարարել է, որ կհամաձայնի զինաթափվել Գազայում այն դեպքում, եթե ստեղծվի Պաղեստինյան պետություն 12:3110 Դեկ, 2025
  • Մեր ռազմավարությունն է Հայաստանը դարձնել այնպիսի երկիր, որ կարողանա տարածաշրջանում ապրել առանց արտաքին օգնության. Փաշինյան 12:2410 Դեկ, 2025
  • ԱՍՀ նախարարը Տավուշում այցելել է սոցիալական ծառայության կենտրոններ և ներկայացրել առաջնահերթությունները 12:1310 Դեկ, 2025
  • ՀՀ-ն և Ադրբեջանը անցյալի հակամարտություններով չպայմանավորվող զարգացման ուղի են ընտրել. Փաշինյան 12:0210 Դեկ, 2025
  • Թաիլանդի նավատորմը ռազմական գործողություն է սկսել Կամբոջայի հետ սահմանին 11:5310 Դեկ, 2025
  • Կառուցենք աշխարհ, որտեղ մարդու իրավունքները կյանքի են կոչվում յուրաքանչյուր օրը՝ յուրաքանչյուրի կողմից. ԵՄ բարձր ներկայացուցիչ 11:4610 Դեկ, 2025
  • Երևանի Նոր Նորք վարչական շրջանում ջրանջատում կլինի 11:4010 Դեկ, 2025
  • Տիտոգրադյան – Խաղաղ Դոնի փողոցների խաչմերուկում երթևեկությունը կկազմակերպվի շրջանաձև 11:3710 Դեկ, 2025
  • Ի գիտություն 12-րդ դասարանի շրջանավարտների և դիմորդների 11:3110 Դեկ, 2025
  • Ժաննա Անդրեասյանի գլխավորած պատվիրակությունը պաշտոնական այցով գտնվում է Լեհաստանում 11:2610 Դեկ, 2025
  • Անչափահասի նկատմամբ ֆիզիկական ուժեղ ցավ և հոգեկան տառապանք պատճառելու դեպքի առթիվ նախաձեռնված քրվարույթի նախաքննությունն ավարտվել է. ՔԿ 11:1910 Դեկ, 2025
  • Դեկտեմբերի 10-ը՝ Մարդու իրավունքների պաշտպանության միջազգային օր 11:1010 Դեկ, 2025
  • Ռոբերտ Աբիսողոմոնյանը և ՄԱԿ-ի գլխավոր քարտուղարի տեղակալը մտքեր են փոխանակել «ՄԱԿ80» նախաձեռնության շրջանակներում նախատեսվող բարեփոխումների շուրջ 10:5910 Դեկ, 2025
  • Դուբայում ընթացող աշխարհի առաջնությունում պատմության մեջ առաջին անգամ Հայաստանի 9 բռնցքամարտիկ դուրս է եկել 1/4 եզրափակիչ 10:4910 Դեկ, 2025
  • Պետական բյուջեի միջոցներով հիմնանորոգվել է Վանաձորի Բաղրամյան էստակադան 10:3810 Դեկ, 2025
  • Հեծանվային լուսաբացն այսօր Բեռլինում է. վարչապետը տեսանյութ է հրապարակել 10:2210 Դեկ, 2025
  • Ջուր չի լինի Մալաթիա-Սեբաստիա վարչական շրջանում և Արմավիրի մարզի Մերձավան գյուղում 10:1410 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 10:00 | Գերմանիան կնպաստի Հայաստանի դիմակայունությանը. Ֆրիդրիխ Մերց | 10.12.2025 10:0010 Դեկ, 2025
  • Հրաչյա Թամրազյան. Այս բառերի տակ մարդ կա թաքնված 09:5010 Դեկ, 2025
  • Վթարային ջրանջատում Գորիսում 09:4010 Դեկ, 2025
  • Վարդենյաց լեռնանցքում, Սևան-Հրազդան ավտոճանապարհին խիտ մառախուղ է. մի քանի տարածաշրջանում ձյուն է տեղում 09:2110 Դեկ, 2025
  • Անդրադարձ ՀՀ-ԱՄՆ հարաբերությունների ներկայիս օրակարգին. Նարեկ Մկրտչյանը հանդիպել է կոնգրեսական Թոմաս Քենի հետ 09:0710 Դեկ, 2025
  • «Կոնվերս բանկ»-ը 2025-ի 9 ամսում 6 մլրդ 451 մլն դրամի հարկ ու տուրք է վճարել 08:4810 Դեկ, 2025
  • Երևանում և մարզերում լույս չի լինի. հասցեներ 08:3110 Դեկ, 2025
  • Ավտոմեքենան բախվել է արգելապատնեշին. վարորդը և ուղևորը հոսպիտալացվել են 08:2110 Դեկ, 2025
  • «Մեղրու սար» կոչվող հատվածում ձյուն է. ինչ իրավիճակ է հանրապետության ճանապարհներին և Լարսում 08:1110 Դեկ, 2025
  • Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը հանդիպել է գերմանացի մի խումբ գործարարների և տնտեսական միավորումների ներկայացուցիչների հետ 08:0010 Դեկ, 2025
  • Մոսկվան ակտիվացնում է ապատեղեկավական արշավը, այդ թվում՝ Հայաստանում. Կալլաս 01:0210 Դեկ, 2025
  • 450 մլն դոլարի 788 կգ կոկաինի գործը կգնա դատարան. Միհրան Պողոսյանի նկատմամբ հեռակա վարույթ կիրականցվի 00:5210 Դեկ, 2025
  • Եվս 3 հայ բռնցքամարտիկ աշխարհի առաջնության 1/4 եզրափակչում է 00:4810 Դեկ, 2025
  • Աշտարակ համայնքը ևս մեկ հիմնանորոգված մանկապարտեզ կունենա. կընդունի հերթագրված 214 երեխաներին 00:3210 Դեկ, 2025
  • Ցեղասպանության կանխարգելումը սոսկ իրավական պարտավորություն չէ, այն մեր հավաքական խղճի փորձությունն է. Ռոբերտ Աբիսողոմոնյանի ելույթը 00:2610 Դեկ, 2025
  • Հայաստանի և Բուլղարիայի միջև առկա է քաղաքական երկխոսության բարձր մակարդակ. նորանշանակ դեսպանը հավատարմագրերի պատճենն է հանձնել 00:0810 Դեկ, 2025
  • Կոռուպցիայի դեմ պայքարը միակողմանի չէ. ապատեղեկատվությանը արձագանքում ենք փաստով. Աննա Վարդապետյան 00:0310 Դեկ, 2025
  • «TRIPP ուղի» նախագիծը, Հայաստանի և Թուրքիայի միջև հաղորդակցության բացումն ունեն լիարժեք ներուժ` դառնալու Միջին միջանցքի կարևոր բաղադրիչ. վարչապետ 23:4309 Դեկ, 2025
  • Քննարկվել են ՀՀ-ԱՄՆ կառավարությունների միջև կնքված էներգետիկ անվտանգության ոլորտում փոխըմբռնման հուշագրի իրականացման քայլերը 23:3609 Դեկ, 2025
  • Անհայտ անձինք հափշտակել են Արարատի մարզի Տափերական համայնքում պահվող 15-րդ դարի Ավետարանը 23:2809 Դեկ, 2025
  • Մալիշկա գյուղում ավտոմեքենա է այրվել. կանխվել է հրդեհի տարածումը դեպի տուն 23:2309 Դեկ, 2025
  • Գլոբալ ներդրումային ռիսկի և դիմադրողականության ինդեքսով Հայաստանը 70-րդ տեղում է 23:1409 Դեկ, 2025
  • «ՌԴ-ն փորձում է ինչ-որ վախեր սերմանել Եվրամիության և արևմուտքի հետ սերտացման մասին»․ Նիկոլ Փաշինյանի և Ֆրիդրիխ Մերցի հայտարարությունները 22:5609 Դեկ, 2025
  • Կենսաբազմազանության ինտեգրումը գյուղատնտեսության մեջ. 3-րդ երկխոսությունը 22:3609 Դեկ, 2025
  • «Զգուշացե՛ք․ հերթական ֆինանսական բուրգը»․ կիբեռոստիկանություն 22:2409 Դեկ, 2025
  • Ցեղասպանության կանխարգելումը սոսկ իրավական պարտավորթյուն չէ, այն մեր հավաքական խղճի փորձությունն է. ԱԳ նախարարի տեղակալ 22:2009 Դեկ, 2025
  • Երևանցիները հնարավորություն ունեն անվճար հետազոտություններ անցնել․ քաղաքապետարան 22:1509 Դեկ, 2025
  • ԲԴԽ-ում ընդունել են ԵՄ վիզաների ազատականացման գործողությունների ծրագրի ԵՄ գնահատման առաջին առաքելության պատվիրակներին 22:0309 Դեկ, 2025
  • Հարցազրույց Քրիստինե Վարդանյանի հետ 22:0009 Դեկ, 2025
  • Գիտական հետազոտությունների նոր հարթակ՝ ԵՊՀ-ում 21:5709 Դեկ, 2025
  • «Մեղրու սար» կոչվող հատվածում, Ամասիայում և Դիլիջանում ձյուն է տեղում․ որոշ հատվածներում մառախուղ է 21:5109 Դեկ, 2025
  • Ուրախ եմ, որ Գերմանիան աջակցում է Հայաստանին և Թուրքիային հարաբերությունները կարգավորելու, սահմանը բացելու հարցերում․ Փաշինյան 21:4609 Դեկ, 2025
  • Գերմանիան շահագրգռված է Եվրոպայի հետ Հայաստանի մերձեցմամբ․ Մերց 21:3609 Դեկ, 2025
  • Ֆրիդրիխ Մերցի հետ ստորագրեցինք ռազմավարական օրակարգի վերաբերյալ համատեղ հռչակագիր․ Փաշինյան 21:3209 Դեկ, 2025
  • Գիտական հետազոտությունների նոր հարթակ՝ ԵՊՀ-ում 21:2809 Դեկ, 2025
  • Բնակարան, ավտոմեքենա, մոտոցիկլ. ՀՀ ֆինանսների նախարար Վահե Հովհաննիսյանի հայտարարագիրը 21:1909 Դեկ, 2025
  • «Այցը պատմական է»․ Նիկոլ Փաշինյանը՝ Գերմանիայի կանցլերի հետ համատեղ ասուլիսին 21:1809 Դեկ, 2025
  • «Մոդեռնիզմի հոսքեր». նոր շունչ՝ 20-րդ դարի սփյուռքահայ արվեստին 21:1109 Դեկ, 2025
  • Ժամանակն է, որ Ուկրաինայում նախագահական ընտրություններ անցկացվեն. Թրամփ 21:0309 Դեկ, 2025
  • Լուրեր 21:00 | TRIPP Company-ն կգրանցվի ՀՀ-ում, հաջորդ տարի կանցնենք շինարարության փուլին. Փաշինյան 21:0009 Դեկ, 2025
  • ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը հանդիպում է ունեցել ԳԴՀ կանցլեր Ֆրիդրիխ Մերցի հետ 20:5809 Դեկ, 2025
  • Առանց ձմեռային անվադողերի վարելու համար տուգանվել է 4044 վարորդ․ ՆԳՆ ոստիկանություն 20:4509 Դեկ, 2025
  • Դեկտեմբեր 9-ը՝ 60 երկվայրկեանի մէջ. արևմտահայերէն լուրեր 20:3409 Դեկ, 2025

Հեղինակային բոլոր իրավունքները պաշտպանված են

© 2025 1lurer.am

[email protected]։ Երևան, Նորք 0011, Գ․ Հովսեփյան փող., 26 շենք

+374 10 650015